בקרוב כנס שיתוף דיירי מזרח העיר בפרויקט התחדשות העירונית. ראש העיר, רפי סער: "תושבי השכונה ייהנו מאיכות חיים בדירות מרווחות וסביבת מגורים חדשה ונקייה"

תוכנית ההתחדשות העירונית של שכונת יוספטל הוצגה לראשונה בפני נציגות דיירי השכונה, במעמד ראש העיר, זאת לקראת שיתוף ציבור גדול, שיערך לתושבי השכונה והסביבה.

בשבוע האחרון, התקיים מפגש של נציגות דיירי שכונת יוספטל, להצגת תוכנית ההתחדשות והרמת כוסית לכבוד חג הפסח, במעמד ראש העיר רפי סער בבית אברהם. התוכנית הוצגה לנציגות כהכנה לשיתוף הציבור הגדול, שיערך בקרוב, לכלל דיירי השכונה והסביבה. במפגש השתתפו גם הצוות המקצועי של המינהלת להתחדשות עירונית של עיריית כפר-סבא וחברת ויאפלן. אדר' איילת דיין, מנהלת תחום תכנון במינהלת להתחדשות עירונית, הדריכה את הנציגים כיצד להתמצא בקריאת תב"ע תוך הדגמה על מסמכים עדכניים מהתכנית.

 

 

רפי סער. ראש העיר

 

 

בהרמת הכוסית, ראש העיר, רפי סער, בירך את הנציגים ואמר: "תוכנית ההתחדשות העירונית של השכונה מתקדמת באופן משמעותי ותוצג בקרוב במפגש שיתוף ציבור רחב לתושבי שכונת יוספטל והסביבה. התמיכה שלכם כנציגות והמסירות בה אתם פועלים למען תושבי השכונה, מסייעת בקידום הפרויקט וחשובה מאוד להתקדמותו המהירה בהמשך. הצוותים המקצועיים עומלים על תוכנית מצויינת ואיכותית, אשר תביא בשורה לתושבי יוספטל והסביבה. תושבי השכונה ייהנו מאיכות חיים בדירות מרווחות וסביבת מגורים חדשה ונקייה".

ראש המינהלת להתחדשות עירונית של עיריית כפר-סבא, איציק בן יצחק, ענה על שאלות הנציגים וציין: "צוות המתכננים והצוות המקצועי בעירייה עובדים ללא לאות לקידום מהיר של התכנית ואכן היא רוקמת עור וגידים. השותפות איתכם, נציגי ותושבי השכונה בתהליך היא הערובה להצלחת התכנית. לאחר חלוקת השכונה למתחמים כל מתחם יוכל לבחון את המצב הקנייני בתחומו ולבחור או לאשרר את אנשי המקצוע הרלוונטיים לקידום התחדשות המתחם. לכם, כחברי נציגות נבחרים תפקיד חשוב מאוד בשלב זה".

ההתחדשות העירונית ביוספטל הינה תוכנית עירונית בצפון מזרח כפר סבא, ביוזמת עיריית כפר סבא ורשות מקרקעי ישראל. היא מוגדרת כפרויקט בעדיפות לאומית ע"פ החלטת קבינט הדיור. השכונה החדשה תוקם בהדרגה במקום השכונה הקיימת שמונה כ-950 יח"ד ותכיל כ-3950 יחידות. פרויקט ההתחדשות העירונית יכלול גם: אזורי תעסוקה ומסחר, חיזוק רשת השבילים הירוקה והסדרת המסדרון האקולוגי, קריית חינוך חדשה, בתי ספר יסודיים ועוד.

תוכנית ההתחדשות העירונית של שכונת יוספטל שומרת על רשת הרחובות הקיימת ואף מרחיב אותה. התכנון מציג בלוק מגורים חדשני המערב שימושים שונים, עוטף גינות ושימושים ציבוריים נוספים. הגינות עצמן קשורות ביניהן במערך שבילים במרחקים קצרים, המבטיחים נגישות מקסימלית של הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי לשכבות התכנון השונות. הרחוב הראשי, שמלווה בכיכר עירונית וחזית מסחרית לכל אורכו, משלים סביבה עירונית חיה ודינאמית. התכנית מייצרת חיבור חדש של ציר בן יהודה לכביש 55 וע"י כך, למעשה נוצרת כניסה חדשה לעיר כפ"ס. באזור זה יש זכויות מועצמות לשימושי תעסוקה ומסחר ובעתיד אולי אף לתחנת מטרו. התכנית מחזקת את הציר הירוק העירוני הקיים ממרכז גלר לכיוון השטחים החקלאיים הפתוחים. ציר זה מגיע עד לנחל נווה ימין המחודש, פארק עם טבע עירוני וסביבת אחו לח המנצלת את נתיבי הזרימה ושלולית החורף הקיימים. בפעולות אלה, השטחים החקלאיים מקבלים איכויות נופיות-סביבתיות חדשות. תושבי השכונה והעיר מרוויחים ריאה ירוקה משמעותית.

לפרטים נוספים:
אתר המינהלת להתחדשות עירונית