האם אוגר הוא חיית המחמד המתאימה לך?

החלטת לאמץ חיית מחמד וחשבת האם אוגר הוא הבחירה הנכונה? מאמר זה יסקור יתרונות וחסרונות של אימוץ אוגר כחיית מחמד, כדי שתוכל לקבל החלטה מושכלת. המשך לקרוא כדי לגלות עוד!

היתרונות של אימוץ אוגר

כאשר חושבים על אימוץ אוגר, חשוב לקחת בחשבון את היתרונות של וכן גם את החסרונות. היתרונות באימוץ אוגר כחיית מחמד כוללים עלויות נמוכות, דרישות נמוכות ומחויבות נמוכה באופן כללי. אוגרים זולים יחסית לרכישה ותחזוקה, כאשר מזון, מצעים וכלובים עולים סכומי כסף נמוכים יחסית לחיות מחמד אחרות. בנוסף, אוגרים דורשים מעט מאוד מקום, כאשר כלובים קטנים כמו כמה מטרים רבועים מתאימים באופן מושלם לצרכיהם. לבסוף, אוגרים הם חיית מחמד עם מחויבות נמוכה, כאשר גזעים רבים חיים רק כמה שנים. זה הופך אותם לבחירה מצוינת עבור אנשים המאמצים לראשונה חיית מחמד, או שאין להם זמן להתחייבות ארוכת טווח. יתר על כן, אוגרים הם גם מאוד אינטראקטיביים וניתן לאמן אותם לעשות פעלולים, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור משפחות עם ילדים. לבסוף, אוגרים הם יצורים מאוד חברותיים ויכולים ליצור קשר עם בעליהם, לספק הרבה אהבה וחוויות.

 

 

תמונה: Canva Pro.

החסרונות באימוץ אוגר כחיית מחמד

אימוץ אוגר לא מתאים לכולם, אוגרים דורשים תשומת לב וטיפול, הם צריכים להיות במעקב צמוד. הם עלולים לחלות במחלות וזקוקים לבדיקות וטיפולים שוטפים של וטרינר. אוגרים יכולים גם להיות פעילים למדי ודורשים כלוב מרווח כדי לשמור עליהם בריאים ובטוחים. הכלוב צריך להיות מצויד בשפע של צעצועים ופעילויות כדי לבדר אותם. בנוסף, ניקוי הכלוב שלהם באופן קבוע הוא חובה, והם יכולים להיות די מבולגנים ומסריחים. אוגרים יכולים גם להיות די צנומים, כך שהם עשויים לא להיות חיית המחמד הטובה ביותר עבור ילדים קטנים. לבסוף, לאוגרים יש תוחלת חיים מוגבלת והם יכולים לחיות רק כמה שנים.

עלות אימוץ אוגר

כאשר שוקלים אם לקנות אוגר או לא, חשוב לחשוב על העלויות הכרוכות בזה. למרות שהם בדרך כלל לא יקרים, הם עדיין דורשים טיפול קבוע. תצטרך לקנות מזון ומצעים לאוגר שלך, כמו גם כלוב וצעצועים. כלובים מגיעים במגוון גדלים ומחירים, אז כדאי לבחור אחד שמתאים לתקציב ולצרכים שלך. תצטרך גם לקנות אוכל, מצעים וצעצועים עבור האוגר שלך. הקפד לקרוא את התוויות בעיון כדי לוודא שהם בטוחים עבור חיית המחמד שלך. בנוסף לעלות הראשונית של רכישת המוצרים לאוגר החדש, יש לקחת בחשבון עלויות נוספות. יהיה עליך לנקות את הכלוב והאביזרים באופן קבוע, וכן להחליף מצעים ומזון מעת לעת. ייתכן שתצטרך גם לקחת את האוגר שלך לווטרינר לבדיקות וטיפול אם הוא יחלה. העלות של ביקורים בווטרינר יכולה להשתנות מאוד, לכן חשוב לבדוק עם הווטרינר שלך כדי לקבל הערכה. אמנם העלות עשויה להיראות גבוהה בהתחלה, אבל זה יהיה שווה את זה בטווח הארוך. אימוץ אוגר זו מחויבות ארוכת טווח, והטיפול בהם נכון חיוני לבריאותם ולאושרם. 

סוגי אוגרים

ישנם סוגים רבים ושונים של אוגרים, לכן חשוב לשקול איזה מהם הכי מתאים לך.

אוגר סורי– סוג האוגר הנפוץ ביותר, הידוע גם בתור אוגר זהוב. הם בדרך כלל באורך 13-18 ס"מ ותוחלת חיים של כ-2-3 שנים. הם מאוד חברותיים,  לכן אסור להחזיק אותם לבד. 

אוגר סיני– שהוא מעט קטן מהזן הסורי. יש להם גוף ארוך ודק, תוחלת חיים של 2-3 שנים. הם בעלי חיים בודדים, אז הם לא צריכים בן לוויה. 

אוגר רובורובסקי- הוא הסוג הקטן ביותר ואורכו 4.5-5 ס"מ ותוחלת החיים 2-3 בלבד. הם פעילים מאוד וצריכים הרבה מקום להתרוצץ. הם גם בעלי חיים בודדים, אז הם לא צריכים בן לוויה. 

האוגר הננסי– הוא מעט יותר גדול מהרובורובסקי. מאוד חברותי וזקוקים לחברה. יש להם תוחלת חיים של 2-3 שנים. 

בבואכם לבחור את האוגר המתאים לכם, חשוב לקחת בחשבון את הגודל, תוחלת החיים והאישיות שלהם. לכל סוג של אוגר יש מאפיינים ייחודיים משלו, אז קחו את הזמן לחקור ולהחליט איזה מהם מתאים לכם. עם הטיפול הנכון, אוגרים הם חיות מחמד נהדרות ובטוח יביאו לך הרבה שמחה.

טיפול 

בדרך כלל קל לטפל באוגרים והם אינם דורשים תחזוקה רבה. הם בעלי חיים קטנים ובעלי אנרגיה נמוכה ולא צריכים הרבה מקום. יש להאכיל אותם בתזונה בריאה של ירקות ופירות טריים, יחד עם מזון אוגרים באיכות טובה. יש לשמור על הכלובים שלהם נקיים וללא חיידקים. כמו כן, יש לקחת אוגרים לווטרינר לבדיקות וחיסונים קבועים. אוגרים זקוקים גם לפעילות גופנית קבועה ולזמן משחק. הם אוהבים לחקור את הסביבה שלהם ולשחק עם צעצועים. תדאג לספק לאוגר שלך הרבה זמן ומקום לעשות זאת. כלוב גדול עם הרבה צעצועים ומנהרות הוא אידיאלי. 

לבסוף, אוגרים זקוקים להרבה אהבה ותשומת לב מהבעלים שלהם. הם חברותיים ונהנים מאינטראקציה עם בעליהם. הקדישו זמן כל יום לשחק ולדבר עם האוגר שלכם. 

את כל הציוד הנדרש לאוגר שלכם תוכלו למצוא בחנות חיות פט בסט, או באתר האונליין https://petbest.co.il/. מוזמנים ליצור קשר בכל שאלה וצוות המומחים שלנו ישמח לסייע ולהתאים את המוצרים המתאימים ביותר.