בין מצטייני הנשיא: החייל הבודד שעזר לאמו להימלט מאוקראינה לישראל

כבכל שנה, בטקס שיתקיים בבית הנשיא ביום העצמאות אנחנו מוקירים את החיילות והחיילים המצטיינים בצה"ל על שירותם ופועלם. אחד מתוך 120 מצטייני הנשיא הוא סלבה וולינסקיי- חייל בודד שעלה מאוקראינה ומשרת בחטיבת הצנחנים, אבל הדרך שעבר עד לבית הנשיא היא מיוחדת במינה.

לאחר שעלה לישראל ב-2018 במסגרת תכנית נעל"ה והתגייס לצה"ל תוך ליווי של עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים" שכל מתנדביה הם חיילות וחיילים בודדים משוחררים, פרצה הלחימה באזור מגוריה של אמו של סלבה באוקראינה. בשל המצב סייע לאמו להגיע לישראל, בדרך לא דרך, עד אשר יעבור זעם הלחימה בבית. זאת לצד האתגרים הכרוכים בהיותו חייל בודד. ביום העצמאות הקרוב יעניק נשיא המדינה בוז'י הרצוג את אות החייל המצטיין לסלבה, לוחם בסיירת הצנחנים שמתגורר היום בחיפה ומתקרב אל סיום השירות הצבאי שלו.

בבית הנשיא, סלבה לא יהיה לבד- יחד אתו יתרגש ה'אח הגדול' שלו- ויטלי פליי שעומד לצדו עוד מלפני השירות הצבאי. כיום ויטלי מנהל משרד עו"ד, אבל בזמן המלחמה באוקראינה כאשר סלבה מסייע לאמו להגיע לישראל- ויטלי לא יכל לשבת מנגד ועשה את הדרך ההפוכה, לעיר בה סלבה נולד שהפכה לאזור מלחמה. שם, הדריך ואימן ויטלי גדוד חיילי מילואים. אחים בימי לחימה מצד אחד וגם ברגעי שמחה נדירים כמו ביום העצמאות הנוכחי.

דניאל אהרון, מנכ"ל עמותת 'אח גדול למען חיילים בודדים': "עבור החיילים הבודדים כל יום הוא מאתגר. אבל יום כזה, שבו אתה מקבל מצטיין נשיא יכול להיות היום המאתגר מכולם. בלי אמא ואבא לחלוק איתם את הרגע המיוחד הזה, החייל עלול להרגיש בודד מאי פעם. זו הסיבה שהקמנו את "אח גדול" ויצרנו מרחב מבין, תומך וחזק של קהילת החיילים הבודדים בישראל. יצרנו כתובת אישית בגובה העיניים לחיילים הבודדים כדי שהחיילים הבודדים ירגישו שייכים ולא יהיו לבד. לא מול הצרכים באזרחות, לא מול המפקד או בטקסים צבאיים, ואפילו לא מול נשיא מדינת ישראל ברגע כל כך מרגש".