מה חשוב לדעת על מדידת פנים לפני שיפוץ הנכס?

שיפוץ נכס מכל סוג שהוא – דירת מגורים, משרד, חנות וכו' – הוא תמיד פרויקט מורכב. שיפוצים הם גם פרויקטים יקרים מטבעם, ולכן חשוב לוודא שהם יניבו את מלוא התועלת האפשרית. שינוי אופטימלי נשען על תוכניות מדויקות, וכדי שהתוכניות יהיו אכן מדויקות מאוד, נדרשות מדידות מקצועיות. גם לתחום זה נכנסו טכנולוגיות חדשניות אשר מאפשרות לכל אדריכל או אדריכלית לבצע מדידות פנים על בסיס סריקה בתלת מימד.

סריקה בתלת מימד ברמת דיוק גבוהה במיוחד

מדידות פנים לצורך עריכת תוכניות שיפוץ ובניית מודל מתבצעות בעזרת סורק משוכלל. הסורק מבוסס על טכנולוגיית הלייזר שמשמשת את המין האנושי למגוון רחב מאוד של מטרות, כשבכולן באה לידי ביטוי רמת הדיוק הגבוהה מאוד. בהקשר של הסריקה התלת מימדית, רמת הסטייה היא לכל היותר 0.2%, כלומר מתקבלים נתונים אמינים לחלוטין.

המידע המתקבל מהסריקה

על-מנת שאפשר יהיה לערוך תוכניות נכונות בכל אחד מהחללים בנכס, ישנו צורך במידע מפורט. ראשית, האורך, הרוחב והגובה של כל חדר וחלל; שנית, המידות המדויקות של הפתחים – מיקום, גובה ורוחב; שכבה שלישית היא המיקומים של כל הקורות והאלמנטים הקונסטרוקטיביים; והשכבה הרביעית היא פרטים לגבי תשתיות שונות – אלמנטים סניטריים, נקודות חשמל, תאורה ועוד. 

מדידות פנים עם סורק לייזר משוכלל מספקות את כל המידע הנחוץ הנ"ל, ובכך חוסכות לאנשי המקצוע הרלוונטיים – מעצבי ומעצבות פנים, אדריכלים ואדריכליות – זמן יקר.

סיור וירטואלי מקיף

הגישה החדשנית למדידת נכסים כחלק מההיערכות לשיפוץ שלהם כוללת תוספת חשובה: סיור וירטואלי מקיף בנכס. בזכות הסיור הווירטואלי, האדריכלית או מעצב הפנים יכולים "להימצא" בכל חלל שהם מתכננים בו שינויים, ולא "רק" לדעת מהן המידות שלו ומה יש בו, אלא ממש להרגיש אותו, להבין לאילו מטרות הוא משמש וגם צפוי לשמש אחרי השיפוץ – וכך לתכנן את השינויים הנכונים ביותר. בנוסף ניתן לבצע תוך כדי הסיור הווירטואלי, בקלות ובמהירות, מדידות שונות – כל מדידה רצויה ולקבל את הנתונים הדרושים, כאמור ברמת דיוק קרובה מאוד ל-100%.

התוצרים של מדידות פנים בגישה החדשנית

בעקבות המדידה, שהיא למעשה יותר תיעוד מפורט מאשר רק מדידה, מקבלים לידיהם אנשי המקצוע קובץ בפורמט DWG שכולל כאמור גם סיור וירטואלי, גם תמונות סטילס וגם את המדידה עצמה. ניתן לקבל בנוסף מודל ב-3D, מוכן לעבודה, בפורמט SKP או RVT. 

הפוטנציאל העצום של מדידות פנים בדרך זו מוביל לכך שעוד ועוד אדריכליות ומעצבי פנים כבר משתמשים בסריקה התלת מימדית לצורך עריכת תוכניות שיפוצים. על-מנת להבטיח את מימוש הפוטנציאל, ובהתאם את השיפוץ האופטימלי, חשוב להפקיד את מלאכת המדידה והתיעוד בידיים מקצועיות, ועוד יותר מכך מנוסות – של חברה בעלת ציוד מתאים שכבר ביצעה מדידות בנכסים מכל הסוגים ועל כן אמונה על הפקת התוצרים הטובים ביותר האפשריים.

למידע ופרטים נוספים ליחצו – מדידה לדירה