במגן דוד אדום ערוכים לאבטח רפואית את מאות האלפים הצפויים להגיע בל”ג בעומר למירון

במגן דוד אדום הושלמה ההערכות לאבטחה הרפואית של הילולת הרשב”י במירון אליה צפויים להגיע במהלך יממת ל”ג בעומר מאות אלפי מתפללים. מאות רבות של חובשים, פראמדיקים ורופאים של מד”א סיימו את ההיערכות לאבטחה הרפואית והחל מיום ראשון (7.5) יחלו להתפרס ולהתמקם בנקודות שנקבעו במירון לקראת ההילולה שתתקיים השנה. מרחבי מד”א בצפון יפעלו בכוננות גבוהה ויתוגברו בצוותים רבים.

מגן דוד אדום פועל בתיאום מלא עם משטרת ישראל, צה”ל, המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, הרשויות וכלל כוחות החירום והביטחון וערוך עם כוחות גדולים הכוללים עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, טרקטורונים, אופנועי מד”א, אוטובוס טיפול נמרץ ייחודי, מסוק מד”א-הצלה אייר ורכבי הצלה ייעודיים, אשר יהיו מוכנים להעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי לכל תרחיש בשטח. ניהול הכוחות הרבים של מד”א באבטחה יבוצע בשטח מירון ממוקד שליטה ובקרה מיוחד של מד”א ברכב חפ”ק יעודי של הארגון המאפשר שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, בהן סלולריות וקוויות המאפשרות המשך עבודה גם במצב של עומס וקריסת תקשורת.

 

מרפאת מד”א ואוטובוס הטיפול נמרץ שישמש כמרפאה נוספת ובמידת הצורך יוכל גם לפנות נפגעים יוצבו במתחם ההילולות המורחב. סמוך למתחם קבר הרשב”י יפעל אוהל מרפאה מיוחד לנשים, בציר יציאת המשפחות יוצב קרוואן מרפאה, במתחם יוחנן הסנדלר יוצבו אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ ובסמוך לחניון שזפרון תפעל מרפאה נוספת של מד”א, שם גם יוצב חפ”ק מד”א שינהל את כלל הכוחות בשטח. המרפאות יאוישו במהלך ההילולה באנשי מד”א – פרמדיקים, חובשים ורופאים. בנוסף לכך, חוליות רגליות של עשרות פראמדיקים וחובשים עם ציוד רפואי, וחלקם רכובים על אופנועי חירום וטרקטורונים יעודיים של מד”א בעלי יכולות פינוי של מטופלים יוכלו להעניק במידת הצורך מענה רפואי מיידי בשטח בסמוך לקבר הרשב”י, בציר המהדרין, במושב מירון ובחניונים הסמוכים. מאות אמבולנסים של מגן דוד אדום יעמדו בכוננות ברחבי הארץ, בצירי ההגעה למירון ובתחנות מגן דוד אדום על מנת להעניק טיפול רפואי במהירות במידת הצורך.

 

את משימת האבטחה הרפואית של הילולת הרשב”י במירון יבצע מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, בשיתוף מתנדבי ארגוני ההצלה הפועלים תחת מד”א, בהם: הצלה יבניאל, ארגון הצלה, צוות הצלה, הצלה רחובות, החובש הר-נוף, הצלה בית שמש, הצלה טבריה ועוקף כינרת, הצלה פתח תקווה, הצלה אלעד, הצלה דרום, הצלה כפר חב”ד והמושבים, הצלה כרמל, הצלה גלבוע, הצלה בגליל, הצלה שרון, הצלה חולון בת-ים, הצלה ראש העין, הצלה ללא גבולות, הצלה מירון, איחוד הצלה, עזר מציון, ארגון זק”א ועוד. במסגרת ההערכות התקיימו גם מספר ישיבות וסיורים לתיאום, הכרת השטח, תדרוך, תרגילים והערכות לכל תרחיש.

 

מנהל מרחב ירדן במד”א, אורן אביטן: “גם השנה, אנו ערוכים בכוחות גדולים ומתוגברים ובמידת הצורך נעניק למשתתפי ההילולה שירות רפואי מהיר, מקצועי ויעיל. במסגרת ההערכות קיימנו סיורים מקדימים והכנות משותפת עם כלל הגופים בהתאם לשינויים, המסקנות והפקת הלקחים משנים קודמות. קהל המתפללים מתבקש לשמור על הנחיות, לנהוג בזהירות ולשמור על הילדים.”

 

מנכ”ל מד”א, אלי בין: ” כבכל שנה, מוטלת על מגן דוד אדום המשימה החשובה לאבטח רפואית את מאות אלפי המתפללים המגיעים למירון להילולת הרשב”י. ההיערכות המקיפה של מגן דוד אדום להילולה, נעשתה גם השנה בשיתוף מלא ובתיאום עם כלל הגופים, בהם משטרת ישראל, המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ועוד. במשך חודשים נעשו הכנות קפדניות, פגישות והכנות בשטח בהובלת הפרויקטור הממשלתי להילולה במירון יוסי דייטש שסייע בכל הפרטים עד הקטנים ביותר ומפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה שעמד על כל הצרכים המבצעים והיו שותפים מלאים בתיאום, תכנון, ופריסת כוחות הרפואה במקום – על מנת שבמקרה הצורך נוכל להעניק את המענה הרפואי המקצועי והמהיר ביותר. לפני שנתיים, חווינו אסון כבד במהלך ההילולה, אירוע קשה שנחרט בזיכרון כולנו. רובם הגדול של אותם צוותי מד”א ומתנדבי הארגוני ההצלה שפועלים יחד עם מד”א לאורך כל השנה וטיפלו בנפגעים באסון הקשה, ביקשו גם השנה להשתתף באבטחה הרפואית במירון. כולנו תפילה ותקווה שההילולה תסתיים ללא אירועים חריגים.”