יוזמה ייחודית של עיריית כפר סבא: קבוצת אימון לנשים בהריון ולאחר לידה

מאמא סקוואט : התוכנית העירונית שמחזירה האימהות לכושר לאחר הלידה

הגוף שמשתנה, הקשיים הפיזיים, העייפות והקושי בלמצוא סידור לבייבי החדש בבית. אלו הם רק חלק מהאתגרים העומדים בפני הנשים בישראל לאחר לידה. במועצת הנשים של עיריית כפר-סבא החליטו לתת מענה מלא לנשים הללו ופתחו את קבוצת האימון "סופר הורים" שבה האימהות מגיעות לאימון פונקציונלי מותאם לנשים בהריון ואחרי לידה יחד עם ילדיהן שמצטרפים לאימון

• נטלי פישלוביץ, מאמנת תוכנית 'סופר הורים': "זכותה של כל אישה לשמור על הבריאות, הגוף והנפש גם לאחר שהיא הופכת להיות אמא. הקבוצה שפתחנו היא הרבה מעבר לכושר, יש כאן קהילה תומכת של אימהות שמרימות אחת את השנייה בזמן משברים והקושי שאחרי לידה. הרכים הנולדים הם חלק בלתי נפרד מהאימון"

להיות אמא טרייה זה לא דבר קל ושמירה על כושר בזמן הזה וטיפול בפעוט הופכת את המשימה לכמעט בלתי אפשרית. בכדי לספק מענה לבעיה זו, נפתחה קבוצת כושר חדשה ביוזמת עיריית כפר סבא, תושבת העיר שני בראל, המשרד לקידום מעמד האישה-מועצת הנשים ורשות הספורט של עיריית כפר סבא, בשם "סופר הורים", קבוצת כושר שמלווה אימהות צעירות בהיריון ולאחר לידה, המסייעת להן לחזור לשגרת האימונים, לצד התינוק המגיע איתן לאימון.

הקבוצה מתאמנת בכל יום חמישי בבית מועצת נשים, רחוב המייסדים לאימוני פילאטיס ואימונים פונקציונליים המותאמים לגופן של האימהות והקשיים הגופניים המלווים את גוף האישה לאחר הלידה.

האימונים נערכים בעלות חד פעמית סמלית או חודשית לנשות העיר ובסבסוד מועצת הנשים של עיריית כפר סבא, שהוקמה כגוף התנדבותי שפועל למען נשים ואנשים בעיר. האימהות נפגשות מדי שבוע ונכנסות לכושר, ללא שום דאגה של מציאת סידור לתינוק או לתינוקת והטיפול הצמוד בהם. ההיפך, הקטנטנים והקטנטנות מתקבלים בברכה באימונים ונמצאים במרכז המתחם בזמן האימון עם ליווי של טינה רובין, מתנדבת הקהילה, שמלווה אותן באהבה ושמחה גדולה.

האימונים מותאמים לנשים בהריון ואחרי לידה ושמים דגש למשל על חיזוק שרירי רצפת אגן, שרירי הבטן אשר גם מייצבים את הגב התחתון ומונעים כאבי גב שנפוצים אצל נשים אחרי לידה ותרגילי תנועתיות כלליים החשובים לנשים לאחר לידה ותורמים לחיזוק הפיזי, דימוי עצמי, נרמול רגשות, השתייכות לקבוצת השוות וחוסן מנטאלי.

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "אנחנו כאן למען נשות העיר בזמן ההיריון ולאחר מכן. תקופת ההסתגלות להורות דורשת מנשים המון אנרגיות ואנחנו כאן איתן ולמענן. קהילה המחזקת את האימהות היא קהילת חוסן, לכן חשוב לנו להעניק מענה שיאפשר להן לבחור בתקופה המאתגרת הזו בעצמן, להתאמן בנוחות וללא שום דאגה וכך לשמור על הבריאות שלהן. יחד נמשיך לתמוך, לחזק ולטפח את קהילות הנשים של העיר כפר סבא".

נטלי פישלוביץ, מאמנת תכנית "סופר הורים": "זכותה של כל אישה לשמור על הבריאות, הגוף והנפש גם לאחר שהיא הופכת להיות אימא. הקבוצה שפתחנו היא הרבה מעבר לכושר, יש כאן קהילה תומכת של אימהות שמרימות אחת את השניה בזמן משברים ודיכאונות שאחרי לידה. הרכים הנולדים הם חלק בלתי נפרד מהאימון".

טלי רונה, יועצת רה"ע לקידום מעמד האישה ומנהלת מועצת נשים: "חיזוק קהילת הנשים משמעה חיזוק החוסן של קהילת העיר כולה. מועצת נשים כפר סבא היא רשת נשים עוטפת וקשובה לצרכים של קהילות נשים מהגדולה והחזקה בארץ. זכות, חובה ועונג להקים מיזמים נוספים, לראות את החיוכים של אחרי מפגשים ולקבל את המילים הטובות שמורעפות תודות לכל המשתתפות השותפויות, התמיכה והמתנדבות".