קובי פדוה מסיעת מרצ צפוי להכריז על מועמדותו לראשות העיר בכפר סבא

מאת: אירית מרק

חשיפה בלעדית באתר קול כפר סבא: פדוה, בן 50, פעיל במרצ כפר סבא זה כחמש שנים וחבר מטעמה בוועדות התחבורה, הספורט והגיוס לצה”ל. הוא תושב שכונת הזמר העברי, נשוי לדניאלה ואב לגיא ולשירה. מהנדס אלקטרוניקה ואיש הייטק העוסק בפיתוח שבבים, ובעל תואר שני במנהל עסקים.

פדוה מילא תפקיד מרכזי בקידומה של מרצ בכל מערכות הבחירות הארציות האחרונות, ריכז את פעילות השטח והיה פעיל בולט במחאת בלפור ביחד עם אלפי כפר סבאים נוספים. כמו כן, במסגרת פעילותו למען קידום תחבורה ציבורית בשבת היה שותף להצלחת מיזם כפר סבוס – קו האוטובוס העירוני הפועל בשבתות מכפר סבא להרצליה ולתל אביב.

יצוין כי בראיונות קודמים שערכנו עם פדוה אמר האחרון כי יתמודד רק למועצת העיר. נראה כי ההחלטה להתמודד על ראשות העיר היא בעידודו של הסגן שפרש, עילאי הרסגור הנדין.

חשוב להדגיש כי הנושא העיקרי בו התמקדו מרצ בקדנציה זו היה נושא התחבורה הציבורית, וספגו לא מעט ביקורת גם על שביל האופנים בסוקולוב והנת״צ בויצמן.

״לא מדובר רק בחוסר מקצועיות, מדובר בחוסר אחריות להפקיד נושא כה חשוב בידי מי שחסר ניסיון לחלוטין״, אמר גורם פוליטי בעיר, ״לא כל מי שיודע לספור אוטובוסים כשהם מגיעים לתחנה בירוקה יכול להיות ראש עיר״.

אבל הצלקת הגדולה שהשאירה סיעת מר״צ שהיא הסיעה הגדולה במועצה כיום, הייתה לא רק בגלל ריצת האמוק אחר התחבורה הציבורית אלא גם ובעיקר בגלל זניחת יתר הנושאים החשובים.

חברי מר״צ הצביעו נגד הכנסת כלים רב פעמיים לצהרונים, נגד יוזמות לתקצוב והפעלה של אוטובוסים בשבת, ונגד הקמת מרכז לקהילה הגאה, כל אלה בטענה שהנושאים כבר בטיפול. מחזיקת תיק הנגישות הצביעה נגד ההחלטה לפתיחת שער תבור בפארק כפר סבא, בניגוד להחלטת הוועדה שהיא עומדת בראשה.

במשך 4.5 שנים עמדו חברי מרצ לצידו של ראש העירייה המכהן רפי סער בקואליציה ונראה כי הכרזת המועמדות לראשות העיר הנה ניסיון למנוע אובדן כוחה של מרצ.

עילאי הרסגור הנדין:“בהחלט הגיע הזמן למנהיגות אחרת. רוץ קובי רוץ!”.

נבות רובינשטיין ממובילי המאבק נגד הנתצ שהוביל עילאי הרסגור הנדין כתב לפדוה תגובה חריפה בנוגע לנתצ עליו מתעקש פדוה כי היה צריך להמשיך :”עד היום לא בוצעו סיקרי הבטיחות הראויים! נתת לנתיבי איילון לבצע סקרים מאד מאד כללים!! וגם בסקר שהם הוציאו הם הצביעו על בעיות צפויות! ואתה התעלמת!!מה אכפת לך? לא בדקת כמה זמן לוקח לחצות מעבר חצייה בנתצ שמאלי!!ולא בדקת עומסים צפויים ברחובות מקבילים בגלל שנתצ שמאלי זה ל24/7!ועוד ועוד הכל רשום! ניצלת את האפשרות שכל הפרויקט הזה אינו מחויב בשינוי תב”ע ולתושבים אין אפשרות אמיתית להתנגד אז בטח ובטח שלא תקשיב לסקרים שהם מבקשים .הבאנו את מיטב מהנדסי התנועה בישראל ואתה המשכת להתנשא או לנופף לנו בזה שניצחת בבית המשפט (שכלל לא דן במהות של התוכנית ) כולנו רוצים תחבורה ציבורית אבל רק בגללך אין לנו תחבורה ציבורית טובה בכפר סבא ואילו היית מקשיב לנו, היו עושים נת”צ ימני טבעי ובטיחותי והיו מסיימים את כל רחוב ויצמן ותושבי העיר היו נהנים מתחבורה ציבורית. ברורה האג’נדה שלך של לעשות פקק ובכך להכריח את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית אבל בגלל ה אג’נדה הרסת את העיר פגעת במבוגרים ( עד היום אמא שלי ירדה מהבית והגיעה לתחנת אוטובוס מתחת לבית בגללך אמא שלי צריכה היום לעלות לאוטובוס באמצע הכביש בתחנה נטולת צל בגלל כל העצים שנאלצו לכרות לחינם) ויצרת סכנות לכל המשתמשים בנת”צ השמאלי הכ”כ מיותר ולא מתאים לרחוב ויצמן”.