למען החיילים הבודדים: דניאל אהרון מכפר סבא זוכה פרס גלר להתנדבות לשנת 2023

מאת: אירית מרק

פרס גלר להתנדבות ע”ש זאב גלר ז”ל, שראה בהתנדבות ערך עליון הפך למסורת ויוענק זאת השנה ה-38 בידי עיריית כפר סבא ומשפחת גלר לתושבי העיר המצטיינים בעשיה התנדבותית למען הקהילה. בין הזוכים: דניאל אהרון- עולה חדש שייסד את גוף הליווי והסיוע הגדול בארץ לחיילים בודדים.

קרדיט- עמותת ‘אח גדול למען חיילים בודדים

 

הפרס היוקרתי לזכרו של ראש עיריית כפ”ס זאב גלר ז”ל, מעלה על נס מדי שנה את תושבי העיר שפעלו ונתנו ממרצם למען הקהילה והחברה הישראלית. בין הזוכים השנה, יוענק הפרס לדניאל אהרון, תושב העיר בן 39, שעלה ארצה מליטא בגיל 6 עם אמו, אל מרכז הקליטה העירוני. לאחרונה נפגש ראש עיריית כפר סבא- רפי סער עם דניאל אהרון ושמע על פעילותו רבת השנים בעיר.

 

לקראת שחרורו מצה”ל, החל דניאל להתנדב עם חיילים בודדים שהכיר במועדון הקליטה בו התגוררו. במסגרת התנדבותו במרכז קליטה כפר סבא הקים מועדון ייחודי וראשון מסוגו באותה עת שסייע לכ-150 חיילים בודדים שהגיעו לכפר סבא מרחבי הארץ. על בסיס התנדבות זו וחיילים בודדים אלה, ייסד דניאל לפני 13 שנה את עמותת ‘אח גדול למען חיילים בודדים’ שמוקד פעילותה שוכן בעיר. מאז, מפעילה העמותה 500 מתנדבות ומתנדבים שהיו בעצמם חיילים בודדים ומלווים כ-1,500 חיילות וחיילים בודדים בשירותם הסדיר ומשמשים להם אחיות ואחים גדולים. לעמותה ומתנדביה, הוענקו עד כה פרסים רבים בהם אות שרת הקליטה ואות נשיא המדינה. מאז שייסד את העמותה, דניאל התחתן ויחד עם טלי אשתו, הם מגדלים את שלושת ילדיהם בעיר. אחרי שהביא חיילים בודדים לגן של איתן- בנו הבכור, ביקשו גננות ובתי הספר מפגשים נוספים מסוג זה. מאז הפגיש דניאל מאות ילדי גן, תלמידי כיתות א-ג ונוער עם חיילים בודדים במטרה לקדם את ערכי הציונות, עידוד גיוס לצה”ל, ערבות הדדית ונתינה. הילדים והנוער מצדם מעניקים חיבוק ישראלי חם לחיילים וליחידות השטח בצה”ל ולא פעם יצאו גם חיבורים מרגשים של משפחות מאמצות שמסייעות בליווי ובקליטת החיילים הבודדים בישראל.