כפר סבא: הקמת בית יסודי חדש במרכז העיר, הרחבת התיכונים והקמת מתחם גני ילדים חדש

הקמת בית יסודי חדש במרכז העיר, הרחבת תיכונים והקמת מתחם גני ילדים חדש – ראש העיר רפי סער הציג בפני מנהל מינהל הפיתוח במשרד החינוך את הגידול במספר הילדים בעיר והצורך בהקמה והרחבת מוסדות החינוך בכפר סבא

ראש העיר, רפי סער: "אני מודה למנהל מינהל הפיתוח על ביקורו בעירנו והמחמאות שהרעיף על מערכת החינוך בכפר סבא, מהמובילות בישראל. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה למען תלמידינו ודור העתיד שלנו"

ראש העיר רפי סער נפגש הבוקר עם פארס טויל, מנהל מינהל הפיתוח במשרד החינוך, יחד עם מנהלת אגף החינוך אסנת חכמון, וסייר עמו בתיכונים גלילי וכצנלסון בכפר סבא. במסגרת הפגישה, שנפתחה באולם הישיבות בבניין העירייה, הוצגו בפני טויל הצרכים העירוניים בתחום החינוך – כאשר בין היתר מתוכננים הקמתם של בית ספר יסודי מתחם גני ילדים חדשים, כמו גם הרחבת התיכונים העירוניים. זאת בנוסף לפתיחת בית ספר על יסודי לכיתות ז'-י"ב של החינוך המיוחד, כהמשך לבית הספר גוונים הפועל בכפר סבא – פרויקט שכבר אושר על ידי משרד החינוך.

על פי הנתונים העירוניים, גדל מספר התלמידות והתלמידים בשכבה א' גדל מ- 1,236 תלמידים בשנת 2013 למספר של 1,458 תלמידות ותלמידים בשנת 2022 – גידול של כ-7 כיתות בשכבת גיל. בכיתות ו' למדו 1,409 תלמידות ותלמידים בשנת 2022, לעומת 880 תלמידים בשנת 2013. הגידול בא לידי ביטוי גם בבתי הספר העל יסודיים, בהם למדו בשנת 2022 כ-1,260 תלמידות ותלמידים.

בפני טויל הוצג הצורך בהתארגנות לקליטת תלמידות ותלמידים בתיכונים בשנה הבאה ובהתאם הצורך להרחבת תיכונים רבין, כצנלסון וגלילי. זאת בנוסף לתכנון העירוני לפתיחת בית ספר יסודי חדש במרכז העיר, הקמת חטיבה חדשה במערב העיר, בניית מתחם גנים חדש בשכונת תקומה, העומדת בפני הליך פינוי-בינוי ובנייה של מתחמי מעונות חדשים לגיל הרך – שעברו תחת אחריות ופיקוח של משרד החינוך.

עוד הוצגו בפני טויל החזון החינוכי הייחודי של כפר סבא, המקדם מצוינות חברתית ולימודים יחד, מיצוי יכולותיהם של כל תלמיד ותלמידה, טיפוח הפרט, מוגנות, חוסן ורווחה חברתית – לצד תהליכים ארגוניים ושירותיים, תכנים פדגוגיים חדשניים והפעלת מערכת חינוך איכותית וערכים הכוללת תוכניות חינוכיות ייחודיות – דוגמת שע"ר העיר, "שישי שיתופי", הקריה הדמוקרטית, תוכניות מגדר, המחלקה החדשה לגיל הרך ועוד. זאת בנוסף לשיפוצים, חידוש ובנייה במוסדות החינוך בעיר בשנתיים האחרונות, התחלת בניית בית הספר הצומח בשכונה הירוקה 80, שיפוצי עומק במתחם גני ילדים ברחוב ירושלים, הרחבה ושיפוץ עומק בבית הספר גולדה, שיפוץ אצטדיון אלון, פיתוח חצרות גני ילדים ועבודות שהחלו לאחרונה בבית הספר ברנר, חטיבת אלון, הקמת מרכז מדעים אזורי בשיתוף מכון ויצמן, שיפוץ כיתות בתיכונים גלילי וכצנלסון, שיפות עומק בבית הספר רמז, בוסתן לימודי בבית הספר בר אילן ועוד.
יש לציין עוד, כי משרד החינוך אישר את הקמתו של בית ספר על יסודי של החינוך המיוחד, לכיתות ז'-י"ב, אשר יהווה המשך ישיר לבית הספר גוונים הפועל בעיר, ואשר פתיחתו צפויה בשנת תשפ"ד במבנה זמני במערב העיר, כאשר בהמשך ייבנה מבנה ייעודי.

ראש העיר, רפי סער: "אני מודה למנהל מינהל הפיתוח על ביקורו החשוב בעירנו והמחמאות שהרעיף על מערכת החינוך בכפר סבא, מהמובילות בישראל. במהלך ארבע וחצי השנים האחרונות שדרגנו וחידשנו עשרות בתי ספר וגני ילדים ברחבי העיר, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, וזאת לאחר שנים ארוכות של הזנחת המבנים, שחלקם נבנו בשנות ה-70 וה-80. אנו ממשיכים בחידוש המבנים ובהקמת מרחבי למידה חדשניים למען כלל ילדות וילדי העיר ונמשיך לעבוד בשיתוף פעולה פורה עם משרד החינוך, למען תלמידינו ודור העתיד שלנו".

מנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון: "כפר סבא היא עיר פורצת דרך ומובילה חדשנות בתחום החינוך, החל מהגיל הרך. זאת באמצעות הכשרת צוותי הוראה וחינוך, בינוי וחידוש מוסדות חינוך, יחס פרטני והטמעת ערכים של סובלנות, כבוד ואחריות חברתית. אנו פועלים בשיתוף פעולה מלאה עם משרד החינוך ומקדמים את ילדינו בכל גיל, למען עתיד וחברה טובים יותר. נמשיך להשקיע בתלמידינו בכל התחומים".