בית הדין לעבודה הוציא צו ביניים וקבע כי על מאמני הפועל לשעבר להימנע משידול ילדים להצטרף למכבי בבתי הספר שמעון פרס ושי עגנון

מאת: אירית מרק

המודעה שהופצה

כפי שחשפנו בשבוע שעבר, בחודשים האחרונים מופצים פרסומים על הקמת מועדון כדורסל חדש בעיר בשם מכבי ״צעירי״ כפר סבא.

מאחורי היוזמה להקמת מועדון הילדים והנוער החדש מטעם מכבי צעירי כפר סבא, עומדים שני מאמנים שעסקו בהקמת המועדון בעודם עובדים בהפועל כפר סבא.

לטענת גורמים הקשורים להפועל כפר סבא, המאמנים פנו באופן יזום לילדים בקבוצות שאותם אימנו וניסו לשדל אותם לעבור למכבי יחד איתם.

נגד שני המאמנים הוגשו תביעות לבית הדין לעבודה בגין הפרת אמונים ושימוש במידע השייך למעסיק.

בשבוע שעבר יצא צו ביניים מבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב כנגד 2 המאמנים המחייב אותם להימנע משידול ילדים לעבור למכבי ״צעירי״ כפר סבא.

מתוך ההחלטה עליה הסכימו התובעים והנתבעים נכתב בין היתר כי המאמנים ימנעו משידול של חניכי המועדון והוריהם ( שמעון פרס ושי עגנון). אם תהיה פניה יזומה מתלמיד או הורה, המאמנים יכולים להיענות לה. צו הביניים ניתן עד לתאריך 2.7.23

״בהתחלה אמרו לנו שיש משא ומתן עם העיריה ושהם צפויים לקבל מגרשים ליד הבית ואז הסתבר שזה לא נכון. אחר כך יצא פלייר חדש והסתבר שפעילות הקיץ תתקיים בכלל באולם הספורט בקיבוץ רמת הכובש", סיפר אחד ההורים.

 

 

 

 

לפני מספר שבועות כתב מנכ״ל עיריית כפר סבא יובל בודניצקי כי "מתקני משחק ואימון המשמשים את אגודות הספורט השונות בעיר כפר סבא, בתחומים השונים, מהווים, מעצם טבעם, משאב מוגבל ביותר. מלאכת חלוקת שעות השימוש בכל מתקני העירייה – עבור שנת הלימודים תשפ"ד, בין אגודות הספורט בענפים השונים – הסתיימה והודעה על כך נמסרה לאגודות מבעוד מועד, על מנת שתוכלנה להיערך בכל הקשור לרישום תלמידים לחוגים ולליגות השונות. נכון למועד מכתבי זה, טרם התקבלה בעיריית כפר סבא בקשה רישמית מאגודת ספורט חדשה בתחום הכדורסל למתן הקצאה כאמור. לאור האמור לעיל, לא צפוי כל שינוי באופן הקצאת המתקנים העירוניים לשנת הלימודים תשפ"ד".

 

 

 

הטעיה נוספת בפרסום של מכבי הייתה כי למועדון יש קבוצות פעילות בליגות הרשמיות. הפרסום הזה גרר הכחשה גורפת מצד יעקב בן שושן, מנכ״ל איגוד הכדורסל שכתב: ״איגוד הכדורסל קיבל פנייה בה נטען כי ישנם פרסומים מטעם מועדון מכבי ״צעירי״ כפר סבא כדורסל הפונים לרישום לעונה הקרובה. כמו כן, בפרסום מצוין כי למועדון מחלקת נוער פעילה בליגות הרשמיות. ברצוני להביא לידיעתכם כי איגוד הכדורסל רואה בחומרה פרסום זה המהווה הטעיה, שכן למיטב ידיעתנו לא הוקמה עמותה בשם מכבי ״צעירי״ כפר סבא, גם לא נרשמה באיגוד הכדורסל וממילא אין לישות זאת מחלקת נוער פעילה באף אחת מהליגות הרשמיות".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מעודדת לאורח חיים בריא וספורטיבי ותומכת בכלל האגודות ומועדוני הספורט בעיר.
הקצאת שעות שימוש במתקני ספורט עירוניים מתבצעת לאחר בחינת כלל הפרמטרים. עד ליום זה לא הוגשה בקשה רשמית על ידי אגודת הספורט החדשה שניתן לבחון אותה להקצאת שעות שימוש במתקנים העירוניים, מאחר שלא צורפו נתונים כגון מספר ילדים ובני נוער, היקף הפעילות, יכולת הובלת הפעילות וכדומה".

מטעם מכבי צעירי כפר סבא נמסר בתגובה :"לנוכח פרסומים שמטרתם להטעות הציבור ובניסיון בלתי פוסק להכפיש את מועדון הכדורסל מכבי "צעירי" כפר סבא ומאמניו, ראינו לנכון להציג את הדברים כהווייתם באופן ישיר על מנת לייצר שקיפות מלאה. מועדון הכדורסל מכבי "צעירי" כפר סבא הינה עמותה קיימת ומאושרת ע"י הרשויות והגופים המוסמכים ע"י המדינה. המועדון שמח על הפניות הרבות מצד שחקנים והורים המעוניינים להירשם לעונת הפעילות הקרובה. מבדיקה מול גורמים רשמיים באיגוד הכדורסל, נמסר כי הרישום לליגות הרשמיות לעונת הפעילות 2023/24 טרם החל, וצפוי להתחיל בקרוב. בכוונת המועדון להירשם בהתאם להנחיות המקובלות. לאחרונה התקיימו שני דיונים בבית משפט כנגד מאמנים לשעבר בהפועל כפ"ס, שכל חטאם הינו בכך שברצונם לעזוב את הפועל כפ"ס ולהמשיך לאמן כדורסל במסגרת אחרת. השופטת קבעה כי אין מניעה ששחקנים וחניכים יפנו למאמנים הנ"ל ואף יעברו להיות פעילים באגודה החדשה. השופטת אף ציינה במפורש בדיון כי תחרות הינה דבר בריא, ואת המלחמות תשאירו למגרש עצמו, ואנו מברכים על כך. יתרה מכך, הפועל כפר סבא הגישה כ-9 בקשות לצווי מניעה עבור המאמנים, אך בית המשפט דחה את רובן המוחלט של הבקשות על הסף. אין למאמני מכבי שום איסור או הגבלה לפרסם את המועדון החדש לציבור הרחב. להוציא סעיף אחד המגביל זמנית את המאמנים ליזום פניה להורה/ילד מבתי הספר ש"י עגנון ופרס בלבד! עולה השאלה איך עמותת ספורט הבנויה על תחרותיות מעצם הגדרתה, נלחמת בכל דרך בהקמת מועדון מתחרה? מדוע נציגי הפועל נמצאים בקשר רציף עם נציגי העירייה? כיצד נוצר מצב שלאחר חתימה על חוזה לקיום יום מיונים לאגודה החדשה, בוטל החוזה באופן מפתיע וחד צדדי, על בסיס הטענה כי "לא יכניסו גופים מתחרים להפועל כפ"ס"? אנו נמשיך לשאול – מה לא אומרים לנו? האם האינטרס הציבורי הוא למנוע תחרות? מכבי "צעירי" כפ"ס תמשיך לפעול בכל הכוח על מנת לתת את השירות הטוב ביותר לתושבי העיר במטרה לקדם את ענף הכדורסל בעיר כפר סבא".

ישראל וינמן, חבר הנהלת המועדון ויו"ר מחלקת הנוער במועדון הפועל כפר סבא מסר: מועדון הפועל כפר סבא חרט על דגלו להיות בית לכל כפרסבאי שמבקש לשחק כדורסל, המועדון פועל לקדם ולפתח את הספורטאיות והספורטאים למצוינות אישית וספורטיבית. מחלקות הנוער והנערות של המועדון הן מהמובילות בישראל! נמשיך בפעילות הענפה לקידום ענף הכדורסל בעירנו כפר סבא".