מאפיניי המטבח האיטלקי

אם יש מקום שהרבה מאוד ישראלים כבר ביקרו בו, ואחרים חולמים להגיע אליו, זו כמובן איטליה. אין מישהו שלא מכיר את שמה של המדינה הנהדרת הזאת, ולמעשה, היא ידועה בזכות לא מעט יתרונות ויכולות. ארץ המגף מושכת אליה אנשים רבים בגלל היופי, השפה, התרבות והקפה. עם זאת, יש עוד מוטיב אחד מרכזי באיטליה שאי אפשר להתעלם ממנו, והוא: האוכל. מי שבאמת אוהב לטעום, לאכול ולהריח לא יוכל להגדיר את עצמו כאדם עם ידע ואהבה לקולינריה מבלי לבקר לפחות פעם אחת באיטליה. כאשר מדברים על האוכל האיטלקי מדברים על פסטה פפרדלה, על פיצה ועל אינספור סוגים של בשרים. למעשה, בכל מקום שאליו תגיעו באיטליה אם תאכלו אוכל שונה ומגוון. מדובר על מדינה ארוכה מאוד, כך שבין האוכל שמחכה לכם במילאנו שבצפון ובין האוכל שמחכה לכם בנאפולי שבדרום – יש הבדל תהומי. מה שבטוח זה שאם אתם אוהבים לאכול, איטליה זה היעד הנכון עברוכם. 

 

פרודוקטים מעולים וידע שעובר בין הדורות 

 

בבואנו לדבר על המאפיינים של המטבח האיטלקי, אנחנו רואים שיש לא מעט דברים שאי אפשר להתעלם מהם. בראש ובראשונה, צריך להבין שהמטבח האיטלקי הוא מטבח מאוד מסורתי. הידע בבישול ובהכנת פסטה פפרדלה ופסטות אחרות, עובר בין הדורות. מעבר לכך, אם יש משהו שאי אפשר להתעלם ממנו באיטליה, אלה הם חומרי הגלם הנפלאים. לכן, אפילו כאשר מדובר על הכנת הפסטה הכי פשוטה שיש, אנחנו רואים שבסופו של דבר הטעם שלה יהיה נהדר, פשוט כי מכינים אותה עם ידע ואהבה. נעשה כאן שימוש בשמן זית נהדר בכל מנה, לצד גבינות נפלאות ונקניקים שאי אפשר להפסיק לאכול. בנוסף לכל אלה, המטבח האיטלקי עושה שימוש גם בחומץ בלסמי נפלא ועוד שלל רטבים נפלאים כמו פסטו, ראגו וכדומה. 

 

איפה אפשר ללמוד על קולינריה איטלקית? 

 

החלום שלכם הוא לא רק להכיר את המאפיינים של המטבח האיטלקי, אלא גם לדעת לבשל בסגנון כזה? אם כך, לא רק שכדאי לכם לקנות את שמן הזית הכי טוב שיש, אלא גם כדאי שתעמיקו את הידיעות שלכם בתחום. משמעות הדברים היא, שלפני הכול, כדאי לכם לנסוע לסיור קולינרי באיטליה. אתם לא תאמינו כשתגלו איזה אוכל יש שם, ומיד תבינו על מה כולם מדברים. מעבר לכך, כדאי יהיה לחשוב על קורסים שונים של בישול איטלקי. כך תוכלו לגלות ולהכיר מקרוב את הסודות של המטבח האיטלקי. אם יש לכם אפשרות, כמובן שכדאי יהיה לעשות קורס כזה באיטליה, כי אז תלמדו מהטובים ביותר. אין ספק שלהכניס למטבח ולבישול שלכם את סודות המטבח האיטלקי זה משו שלא תתחרטו עליו. באיטליה יודעים לבשל בצורה שמשאירה לכולם טעם של עוד, ולכל זה גם מוסיפים תמיד בדיוק את היין הנכון.