סגן ראש העיר, בעבר, ישראל מילוא, בביקורת חריפה על שהתרחש אמש בכיכר העיר בכפר סבא: אנשים באו למחאת חקיקה לא לשמוע ליקויים ממועמדים

מאת: אירית מרק

ישראל מילוא, סגן ראש העיר בעבר, מעלה ביקורת חריפה על אירועי המחאה שהפכו לתעמולה פוליטית אמש בכיכר העיר כפר סבא “גם השבוע הופעתי למחאת החקיקה”, אומר מילוא, “הפעם בכיכר העיר כפר סבא. מצאתי עצמי מקשיב לדברי ביקורת קשים נגד ראש העיר ומנכ”ל עיריית כפר סבא. איני בקי בפרטים עליהם דובר על בימת המחאה, אני רק יודע שהמחאה הזו, כאן, בכיכר העיר כפר סבא חוצה מחנות, מגיעים אל כיכר המחאה מערים ויישובים סובביי כפר סבא. את השונות בין המחנות עושים במקומות הראויים לכך – כנסת ישראל, מועצת עיר, כן – גם פורומים שהם במה לבירור השונות. לידיעת מארגני סדר יום שעל בימת המחאה, מבין הבאים לכיכר יש רבים מתומכי ראש העיר, כן, גם מסיעות אחרת החברות במועצת העיר כפר סבא. “הדגש על כפר סבא, כנכתב קודם – רבים מבאי הכיכר באו למחאת החקיקה ולא ללקויי העיר כפר סבא. לעניין הורדת השילוט המוחרם ע”י הרשות המקומית כך נאמר, זה צריך להיות נדון בישיבת מועצת העיר, אם רוצים, ישיבה דחופה שלא מן המניין. היום , כשריח הבחירות המקומיות באוויר, סיעות פורשות מהקואליציה העירונית, ניתן להעביר החלטה דחופה לעת הזו אם רוצים בכך. תשאירו את כיכר המחאה לכל הבאים אליה להזדהות עם תוכנה. הכיכר אינה מקום התנסות להצליח במקום שלא מצליחים במועצת העיר. איני יודע, אך יתכן ויש מבין חברי מועצת העיר מי שרוצה להביע תמיכתו דעתו לעניין החקיקה. נדרשתי לשורותיי אלו משום שכך חשתי. כך חשו אלו שפנו אלי בכיכר ובמסרונים”.

חברי מועצת העיר בעבר, עמירם מילר ואמיר גבע חיזקו את דברי מילוא “מסכימים איתך במאה אחוז”, כתב גבע.

דן בן יהודה ממארגני המחאות בכיכר העיר בכפר סבא מסר בתגובה “קשר ישיר בין ההפיכה והבחירות לעיריות. מפלגות ההפיכה יפעלו בכל הכוח לנצח בכל עירייה בארץ ולהציב ראשי עיר וחברי מועצה שיתמכו בקול או בשתיקה בחוקי ההפיכה ויעניקו גב לנתניהו. לצערי גם בכפר סבא, אנו רואים מעשים תומכי הפיכה שפוגעים בדמוקרטיה. הסרת שלטי מחאה שנתלו כחוק, הוסרו שלא כחוק בהוראה ישירה מלמעלה. ולאחר מעשה , ניסיון להכחיש מעורבות של ראש העיר, כאילו לא המנכ”ל שכפוף לו ישירות נתן את ההוראה. חמישה חודשים שהמדינה בוערת ויש פוליטיקאים מקומיים שממלאים פיהם מים ולא יוצאים בעוצמה כנגד ההפיכה מפחד לאבד קולות. שקט הוא רפש אומר הימנון בית”ר. מי שלא אמיץ מספיק להילחם על דמותה של המדינה בעת זו, לא ראוי להיות שליח ציבור. מי שקולות חשובים לו יותר מערכים, לא ראוי להוביל. בבחירות הקרובות נקרא להצביע רק למי שבפועל מתנגד להפיכה, אחרת נקבל עירייה שמשתפת פעולה עם לוין, רוטמן ונתניהו”.

ישראל מילוא
צילום ישראל מילוא

תושבת העיר חיזקה את דברי מילוא “זוהי מחאה עממית נגד שינוי המשטר, ואין שום מקום לפוליטיקה מקומית, ובוודאי לא לניצול הבמה המכובדת הזאת ליחצנות ולקמפיין בחירות.  חייבת להודות שאחשוב פעמיים אם להגיע להפגנות בכפר סבא, אם הקו הזה יימשך. אמשיך להפגין כי זה בנשמה, ואין חשוב מזה, אבל זה יהיה כנראה במקום אחר”.

 

 

אמנון בן שמואל, לשעבר מנכ”ל התאחדות הוצאות ספרים בישראל :”אני חושש שהמחאה בכפר סבא איבדה אותי ועוד רבים מחבריי. נדהמנו אתמול לראות ולשמוע שמנחה המחאה ניצל את הבמה להשתלחות ותעמולה פוליטית עירונית. אנחנו קבוצת חברים שמגיעה בכל מוצאי שבת לכיכר העיר להשתתף במחאה. פרשנו אתמול לאחר הצווחות של המנחה וסביבנו פרשו עוד רבים אחרים. מחאה שאיננה מתמקדת בעיקר ובמשותף לכל התומכים בה, תלך ותדעך. ספק אם נחזור לכיכר במוצאי השבת הבאה”.