מומלץ: תערוכה חדשה של עידו עילם, אומן צילום צעיר על הרצף האוטיסטי

עידו עילם, הוא אמן צילום, רק בן 20, אבל כבר עם סיפור חיים ייחודי. עוד לפני יום הולדתו התשע-עשרה התגלה כישרונו יוצא הדופן, והוא השתתף בתערוכת תצלומים משותפת לו ולאומנים נוספים. קיבל הצעה להציג את עבודותיו בתערוכה מתחלפת באוניברסיטת תל אביב, ועבודותיו זוכות להערכה הולכת וגוברת של אוצרים ומבקרי אומנות.

עידו היה ילד רגיש שלא הסתדר במסגרות החינוכיות, אך רק בגיל שלוש-עשרה אובחן כאוטיסט. בן שש-עשרה החליף עידו בית ספר בפעם החמישית בחייו, בית ספר 'צורים' לילדים עם קשיים רגשיים. שם גילה את עולם הצילום והחל במסע לגילוי עצמי דרך עדשת המצלמה.

 

 

 

עידו מצליח לקלוט ולהנציח רגעים נדירים, שרובנו מפספסים. אולי גם מהיותו אדם אשר בעת ובעונה אחת שייך לחברה אך גם נבדל ממנה. תצלומיו מביעים רגש עז ומביאים זווית ראייה מקורית של העולם סביבנו, של המגוון האנושי ושל הייחודית שבכל אדם.

האוצרת אביה ממון כותבת: "דרך הצילומים של עידו עילם, אומן צילום צעיר על הרצף האוטיסטי, אנו מקבלים הצצה לראיית העולם שלו. בתצלומי הטבע אנו יכולים להתחבר לצורך האנושי של כולנו לקחת הפסקה מהחיים העירוניים הסואנים ולהתחבר לאמת הפשוטה, הבסיסית וההרמונית שמחברת בין כל בני האדם. בתצלומיו זכיתי לגלות עיין בוחנת ורגישה, יכולת ריכוז והתמדה, רגש ומחשבה, יד יציבה, סבלנות לחכות לרגע המתאים לצילום ויכולת טכנית מצוינת. דרך עדשת המצלמה עידו מוציא אותנו ממרוץ העכברים המודרני, מסדר היום העמוס ומטרדות היום יום".
אומנות או השקעה?

בעולם שעובר תהפוכות כלכליות, בורסות שעולות ויורדות ומטבעות וירטואליים שערכם משתנה בין לילה, אומנות היא אחת מהדרכים בהם בוחרים עשירי עולם להשקיע את כספם. השקעה באומנים צעירים, שמחירי עבודותיהם נמכרים עדין במחירים שפויים, היא אחת הדרכים להשקיע בעתיד. כך למשל, נמכרה לאחרונה יצירת אמנות של אומן אוטיסט צעיר בסכום של 5 מיליון דולר.

ב 7 ליוני, תתקיים תערוכת יחיד של עידו, הזדמנות נדירה להיכנס לעולמו הפנימי. להסתכל דרך המשקפיים שלו על עולם עשיר ומיוחד. לחגוג ביחד את ההתפתחות של עידו, שהתגבר על קשיים גדולים ומצליח כנגד כל הסיכויים. תערוכה שכוללת את מיטב הצילומים שהפיק בשנתיים האחרונות, במאות שעות של התבוננות וחיפוש הרגע המתאים להנציח את הרגע.
שרי עילם, אימו של עידו, שלה סיפור מיוחד בפני עצמו, אומרת "הצטרפו אלינו לחגוג ערב קסום, מלא יצירה, תקווה, אמונה, הגשמה, יצירתיות ונשמה". התערוכה תיפתח ב 7 ליוני, יום רביעי, מ 19:00 עד 22:00. בבית הקרקע של משה גרומב, יו"ר עמותת 'זינוק לדרך חדשה' שנותנת חסות לאירוע ומממנת באמצעות מכירת התמונות, את ציוד הצילום שעידו צריך כדי להמשיך לפתח את האומנות שלו ולרגש אותנו.