"הפכתי לאב שתמיד רציתי להיות" – כך מספר אחד האבות שהשתתף במחזור הראשון של קבוצת האבות העירונית החדשה והייחודית שהוקמה בכפר סבא

המחזור הראשון של קבוצת האבות העירונית החדשה שהוקמה על ידי העירייה, ביוזמת מרכז ההורים העירוני של עיריית כפר סבא, הסתיים בהצלחה. 13 אבות שעברו את הסדנה הייחודית, שנמשכה כ-12 מפגשים, הפכו להיות "אבות טובים יותר", לדבריהם, כפי שהם תמיד רצו.
במשך כשלושה חודשים, פעם בשבוע, בימי רביעי בין השעות 20:30 ל-22:30, במרכז קהילתי הראשונים, התכנסו האבות כדי לדבר על האבהות שלהם. למדו, שיתפו, רכשו תובנות ובדקו איך נראית האבהות שלהם במרחב מעגל גברים.

"החוויה הזו הפכה אותי להיות האב שתמיד רציתי להיות", מספר אחד האבות שהשתתף במחזור הראשון של הקבוצה". "נפגשנו כל יום רביעי ויצרנו פורום ייחודי, שבו יכולנו לדבר על המסע של כל אחד מאיתנו כאבות. זו הייתה חוויה בלתי נשכחת, שמעודדת צמיחה, הבנה, וחברות".
"זה היה מסע מדהים. במשך שלושה חודשים, הפגישות השבועיות שלנו הפכו למקלט שבו יכולתי לדבר בפתיחות על החוויות והאתגרים שלי כאבא", מספר אב נוסף. "לצערי, שיח שלא מתקיים במקומות אחרים. השיח התומך והמקבל הזה אפשר לי להתפתח ולהיות אב מעורב יותר".

"קבוצת האבות היא מרחב מיוחד שמאפשר לאבות הכפר סבאים לדבר על האבהות שלהם, על הזוגיות שלהם, על האבות שהם חוו כילדים. מרחב שמאפשר התבוננות פנימית ושיח רגשי", אומרת שירה חכמון, מנהלת מחלקת קהילות מגוונות במינהל קהילה וחברה. "אני רואה את השינויים שקורים לאבות שמשתתפים בקבוצה ואת התהליך שהם עוברים, ושמחה כל כך לשמוע מהם מה זה עשה לקשר שלהם עם הילדים שלהם ועם בנות הזוג, כיצד הם מתמקדים יותר בתפקידם כאבות וכיצד הם מתמודדים עם האתגרים של ההורות באופן יותר מודע. אני מאוד גאה שהעיר כפר סבא היא בין הראשונות שתומכת באבות של העיר במסגרת קבוצה ייחודית כזאת. המחזור הראשון היה מוצלח מאוד ואני בטוחה שגם האבות הבאים שיגיעו להשתתף בסדנה יראו בה ערך משמעותי".
"ההשקעה בקבוצת האבות נתנה לי את הכלים להבין את עצמי ואת ילדיי באופן עמוק יותר," מספר אב שלישי. "אני רואה את השפעת קבוצת האבות על הדרך שבה אני מתמודד עם הקשיים בהורות. אני מודה למרכז ההורים העירוני על ההזדמנות הזו".

המנחים שהנחו את הקבוצה הם אבי דאדון וגיא גרימלנד, בוגרי התוכנית להנחיית מעגלי גברים באוניברסיטת תל אביב ובעלי ניסיון רב עם בהעברת מעגלי גברים. "העבודה שלנו כמנחים בקבוצת האבות אפשרה לנו לקיים שיח אמיתי על מה זה להיות אב", מסביר גיא גרימלנד. "אתגרנו את האבות לבחון את התפקיד שלהם, להעמיק את ההבנה שלהם לעצמם כהורים, ולהכיר את התרומה החשובה שלהם לחיי הילדים שלהם. אני מאמין שהכלים והצידה שציידנו אותם, יאפשרו להם לחוות את האבהות באופן מלא תחושה ומשמעות".
"קבוצת האבות היא מעין אינקובטור ללמידת יחסים: הסתכנות בנתינת אמון ומאמץ לדבר בפתיחות, זוכים לעיניים טובות ולא שופטות וזה פשוט קסם. במסע הנוכחי 13 אבות מקסימים, יצרו קהילת גברים שרואים במלאכת האבהות מהות מרכזית. הם התאמנו בביטוי רגשות שלאורך החיים ביקשו להדחיק והעניקו תשומת לב להצלחות שהם כאבות וכבני זוג", מוסיף אבי דדון.

סיומו המוצלח של המחזור הראשון של קבוצת אבות מדברים בכפר סבא מהווה אבן דרך משמעותית בתמיכה באבות מקומיים במסע ההורות שלהם. בימים אלה מתכננים מובילי מרכז ההורים העירוני של עיריית כפר סבא להמשיך ולהרחיב את היוזמה, ולהציע לאבות נוספים את ההזדמנות להצטרף לקבוצות במחזורים הבאים בהמשך השנה. המחזור הבא של הסדנה מתוכנן להתחיל בחורף 2023, ומרכז ההורים העירוני מזמין אבות שמעוניינים להצטרף לקבוצה ליצור קשר ולהירשם, דרך מרכז ההורים העירוני של עיריית כפר סבא בדוא"ל: shirah@ksaba.co.il