הנהגת ההורים הארצית בחרה לקיים את כנס הנהגות ההורים השנתי בכפר סבא, במעמד ראש העיר רפי סער

בהמשך היום, מאות תושבות ותושבים הגיעו לוועידת החינוך העירונית, שהתקיימה באשכול פיס

ראש העיר כפ”ס, רפי סער: “השלטון המקומי יחד עם ההורים יכולים וצריכים להוביל החינוך קדימה. אני גאה לעמוד בראש מערכת בה יצרנו מערכת קשרים עמוקה וראויה בין כל מנהיגי החינוך בעיר, ביחד עם קהילת ההורים והשותפים שלנו במשרד החינוך”

העיר כפר סבא מובילה בחינוך בישראל: אתמול, יום שני 29/5, התקיים באולמי וואלי בכפר סבא כנס יושבי ראש הנהגות ההורים בישראל, אותו ארגנה הנהגת ההורים הארצית, בראשותו של מירום שיף.

הכנס, שמטרתו הייתה לאפשר מפגש עם גורמי המקצוע במשרד החינוך ובשלטון המקומי וקיום דיון סביב שולחנות עגולים, התקיים במעמד ראש העיר רפי סער ובנוכחות מנהלת אגף החינוך בכפר סבא אסנת חכמון, שהובילה את אחד מהדיונים בשולחנות העגולים בנושא היחסים עם הרשות המקומית, עשרות יו”רים של הנהגות הורים מרחבי הארץ, נציגי משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, מנהלי בתי ספר, יו”ר מועצת התלמידים הארצית רן שי ועוד.

“מערכת החינוך ספגה קשות מאוד בשל חוסר משילות”, אמר במהלך הכנס ראש העיר כפר סבא, רפי סער. “המקום היחידי שהייתה בו שפיות זה השלטון המקומי והנהגות ההורים, וזה יכול להוביל את החינוך קדימה. אני קורא לשותפות מלאה של כל המערכות כולן”.

“שותפות הורים עם מערכת החינוך היא חשובה ביותר. זוהי שותפות אשר צומחת מהרצון להנחיל תפיסות חינוכיות, הדוגלות בחינוך לסובלנות, מימוש אישי ויצירת מרחב חינוכי מצמיח”, מוסיפה מנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון. “הדיון במעגל השיח נתן כלים לנוכחים כיצד יוצרים שותפות משמעותית, המבוססת על אמון, דיאלוג והקשבה”.

שקיפות ושיתוף – פורצים יחד את הדרך קדימה

בהמשך היום, התקיימה בשעות הערב ועידת החינוך העירונית, באשכול פיס כפר סבא, במעמד ראש העיר רפי סער, שר החינוך לשעבר הרב שי פירון, מנכ”לית עיריית רעננה לשעבר מיכל הירש נגרי, מנהלת אגף החינוך אסנת חכמון, יו”ר הנהגת ההורים העירונית בכפר סבא אתי בוים, ובנוכחות מאות תושבות, תושבים, ילדי גן, צוותי חינוך, מנהלות ומנהלי בתי ספר ועוד.

הוועידה נפתחה בדברי ראש העיר, הרצאה מרתקת של הרב פירון, שיח בסגנון “מסיבת גן” עם ילדי גנים בכפר סבא, דברים של מנהלת אגף החינוך ויו”ר הנהגת ההורים העירונית, ובהמשך התקיימו שולחנות עגולים – כחלק משיתוף הציבור בנושא חינוך ילדות וילדי העיר ומתוך מטרה למצוא יחד את הדרכים הטובות ביותר לשפר ולהמשיך להוביל חינוך מצוין בכפר סבא.

“השיח בכפר סבא, בין ההורים, צוותי החינוך והעירייה, הוא מהפתוחים ביותר שמתקיימים בשקיפות מלאה, ומוביל לשיתופי פעולה חשובים למען כלל תלמידות ותלמידי העיר שלנו”, אומרת מנהלת אגף החינוך אסנת חכמון. “חשוב לנו לשמוע את עמדות ההורים, לחשוב יחד על הליכים חדשניים ולקדם יחד פדגוגיה מתקדמת למען ילדינו. אני רוצה להודות לכל התושבות והתושבים שהגיעו, הקדישו מזמנם והשתתפו איתנו בוועידת החינוך, ואין לי ספק שיחד נמשיך להוביל את החינוך בארץ, באמצעות חשיבה מחוץ לקופסה, מתן יחס אישי לכל תלמיד ותלמידה, הקשבה, הכלה וקידום ערכים חברתיים”.

ראש העיר, רפי סער: “אני רוצה קודם כל להודות למאות התושבות והתושבים שהגיעו, הקשיבו, השמיעו והשפיעו על תחום החינוך בעיר. כחלק מהטמעת תהליך עומק בכל מערכת החינוך, חשוב לנו לדייק ולהתאים אותה אל המגוון הרחב של תושבי העיר. מעגלי השיח שקיימנו יחד עם התושבים הם אלה המסייעים לכולנו לצעוד בבטחה למטרה – חינוך מצוין לכל תלמיד ותלמידה בכפר סבא, תוך מתן מענה אישי ויצירת תוכניות פדגוגיות חדשניות.
בתפיסתי, מערכת חינוך מצוינת היא מערכת הרואה את מגוון הלומדים בה, נותנת מגוון מענים ורואה למרחוק.
מערכת שנותנת שירות מצוין לקהילה ומחוברת אליה. תהליכים כאלה יכולים להתקיים רק עם שדרה חינוכית מעולה וקהילה שואפת מצוינות, ולנו בכפר סבא יש משאבים חשובים אלה.
התוצאות של העבודה הקשה לא מאחרות לבוא ואנו רואים עלייה רצופה בשנים האחרונות בכל המדדים של מערכת החינוך.
אני גאה לעמוד בראש מערכת בה יצרנו מערכת קשרים עמוקה וראויה בין כל מנהיגי החינוך בעיר, ביחד עם קהילת ההורים והשותפים שלנו במשרד החינוך. אין לי ספק שערב זה הוא עוד שלב בתהליך ובשותפות העמוקה בינינו, כדי להמשיך להוביל ביחד את החינוך המצוין לילדים שלנו בעיר”.

יו”ר הנהגת ההורים העירונית, אתי בוים: “לשמחתי, אנחנו בכפר סבא עובדים בשיתוף פעולה מלא עם אגף החינוך ועם מנהלי בתי הספר כאשר לנגד עיני כולנו עומדת מטרה אחת – חינוך ילדינו, הובלתם לעתיד טוב יותר ולחברה טובה יותר וזאת באמצעות העצמה אישית, חשיבה פורצת דרך, פדגוגיה מתקדמת ומתן מענה לכל ילד וילדה בכל גיל. ועידת החינוך העירונית והשיח שהתקיים בשולחנות עגולים במסגרתה, הוא נדבך נוסף לפעילות החשובה הזו ואני מזמינה את כלל ההורים לחבור אלינו לעשייה המבורכת הזו”.

רצ”ב: ועידת החינוך העירונית, צילומים: בן ניקסון