בכירי עיריית שפרעם הגיעו לכפר סבא, ללמוד מהעירייה להתמודד עם שינויי האקלים ושמירה על כדור הארץ

בכירי הנהלת עיריית שפרעם הגיעו השבוע לכפר סבא ונפגשו עם בכירי עיריית כפר סבא למפגש בהובלת אגף קיימות וחדשנות בנושא היערכות עירונית ויישומה לשינויי אקלים – נושא עליו ביקשו בשפרעם ללמוד מכפר סבא.

 

 

 

בין הנציגים שהגיעו משפרעם ניתן היה למצוא את מנכ”ל העירייה עומר מלק, מנהלי אגפים ועובדי עירייה נוספים, שהגיעו במסגרת פרויקט המשותף לאגודת הגליל, עיריית שפרעם ואוניברסיטת חיפה, העוסק בהיערכות לשינויי אקלים.

האירוח התקיים במרכז קיפוד, מרכז הקיימות העירוני וכלל היכרות של בעלי התפקידים עם מקביליהם, סקירה של תוכנית ההיערכות ויישומה, התמקדות בנושא קירור העיר, הרצאות בנושא תכנון אסטרטגי, קידום שוויון מגדרי, בריאות וחוסן עירוני, התחדשות עירונית ועוד.

 

לאחר מכן, התקיים סיור בעיר: מסביב למרכז קיפוד- שם קיבלו נציגי עיריית שפרעם הדגמת תאורה טבעית, הצללה סולארית, וקירויים סולאריים; במגדל המים שם התקיימה תצפית על העיר וסקירה של ניהול משאב המים העירוני; ובביופילטר בפארק 80 – סקירה על הפרויקט הייחודי והראשוני מסוגו, שמטרתו קליטה, טיהור והחדרה של מי נגר מהשכונה עם טיפול במי תהום והליכתיות בשכונה.

האירוח התקיים ביוזמת ד”ר מיה נגב, תושבת העיר, נציגת הציבור בוועדת היגוי-היערכות עירונית לשינויי אקלים בכפר סבא, וראש תוכנית מינהל מערכות בריאות באונ’ חיפה, שמובילה בשפרעם את הפרויקט המשותף.

רצ”ב: ביקור נציגי עיריית שפרעם במרכז קיפוד ובביופילטר