נדב לויטה צפוי להקים רשימה למועצת העיר “אנחנו דור העתיד של העיר”

מאת: אירית מרק

נדב לויטה, בן 27 ודור רביעי בכפר סבא. כיום מנהל פרויקטים במנהל החינוך בעיריית תל אביב יפו. מזה מספר שנים פעיל חברתי בעיר. לויטה יזם והקים את קהילת “כפר סבא הדור הבא” שבמסגרתה הוביל בהתנדבות מלאה ביחד עם צעירי העיר פעילויות בתחומים שונים כגון: הרצאות על הבר ומעגלי שיח בין חילונים לחרדים בעיר, ערב במה פתוחה ופרויקט פרסום לעסקים מקומיים.

 

 

 

 

במסגרת לימודיו לתואר ראשון למד את תחום השלטון המקומי ועולם הפעילות החברתית דרך תוכניות דגל באוניברסיטת רייכמן. בעבר עבד מול רשויות מקומיות רבות דרך מטה ישראל דיגיטלית של משרד הכלכלה.

נדב, מה הצעירים רוצים כיום?

“אני מאמין שהצעירים רוצים להרגיש חלק, להיות שותפים ושייכות. אין סיבה שלא נוכל להשתתף ולהשפיע בקבלת החלטות לדור הבא שזה בעצם אנחנו.

“מעולם לא קרה בעיר שהצעירים היו חלק מקובעי המדיניות והגיע הזמן שזה יקרה. עיצוב סדר היום הנוכחי משפיע עלינו ולכן אנחנו חייבים להשפיע עליו.

“ברמה הפרקטית, הצעירים צריכים שיקשיבו לצרכים שלהם וייצגו את הצרכים שלהם: בראש ובראשונה דיור במחיר שפוי, מקומות בילוי, פיתוח מקצועי ואישי, מקומות תעסוקה עירוניים, תחבורה ציבורית פנים ובין עירונית, הקלה על יוקר המחייה, כל אלו דברים שבכוחה של רשות מקומית לשנות עיר ירוקה”.

מה כפר סבא נותנת לצעירים?

“מה שיש כיום לא מספיק וזה נובע מחוסר ייצוג שלנו בקרב קובעי המדיניות. ביציאה מהקורונה הייתה יוזמה יפה של הנגשת האצטדיון העירוני להופעות. אני חושב שקיים מקום להרבה יותר.

 

נדב לויטה

 

 

“נכון להיום קיים חוסר בעסקים מקומיים הנגישים לכל תושבי העיר, רחוב וויצמן נשחק וזה משפיע לרעה על הכלכלה העירונית. מקומות הבילוי בעיר ממוקדים באזורים ספציפיים כמו חצר השוק, צריך ליזום פיתוח מקומות בילוי בשכונות וביתר חלקי העיר”.

איך שיתוף הפעולה שלך עם העירייה בא לידי ביטוי?

“לצערי כרגע אין מספיק שיתוף פעולה עם העירייה. הכל נעשה בהתנדבות על חשבון זמני הפנוי. בתחילת הפעילות של מעגלי השיח שלנו ניסינו לפנות למרכזים העירוניים אך נתקלנו בחוסר מענה, לאחר מכן נאלצנו לקיים את האירועים האלו בבתי התושבים. לאורך הזמן נעשו מספר פגישות עם נציגי העירייה שלצערנו לא הבשילו לכדי מעשים”.

האם הרשימה שלך כולה תהיה מורכבת מצעירים?

“כן. זו המטרה. יש בעיר צעירים רבים בעלי רצון לעזור ולקחת חלק”.

אביך היה חבר מועצת העיר, מה דעתו על כך?

“נכון. משפחתי פעילה חברתית בכל הדורות, חשובה לנו הקהילה וחשובה לנו כפר סבא. אנו עושים זאת מהלב ומהנשמה כדי לעזור לכל תושבי העיר לא משנה באיזה תחום וכל אחד פועל איפה שהוא יכול. אבי  שמח שגם הדור הצעיר במשפחה פועל למען העיר”.

אם תכנס למועצת העיר מה הדבר הראשון שתרצה לקדם?

“נרצה להיות שותפים לבניית חזון של כפר סבא בעתיד. נרצה לקדם מספר פרויקטים לרווחת הצעירים תושבי העיר. ביניהם שבילי אופניים, התמודדות עם פקקי הכניסה והיציאה מהעיר וכמובן להחזיר את החינוך לראש סדר העדיפויות העירוני”.

קמפיין בחירות עולה כסף, איך אתה חושב לממן אותו?

“זה מכשול ללא ספק. אין לנו מקורות מימון גבוהים, אנו עובדים על זה ויימצא לזה פתרון”.

עיריית כפר סבא מובילה קריית צעירים במטרה שיחזרו לעיר ויקנו דירה מוזלת, מה דעתך?

“אני שמח שהעיר מנסה לפעול בנושא. מצוקת הדיור היא בעיה ארצית וכל ניסיון להקל עלינו הוא מבורך. אני סבור שמחירי הדירות יהיו קרובים למחירי הדירות בירוקה. לפי האמור בתכנית, אין מספיק דירות לצעירי העיר, יש להביא תוכניות נוספות במהרה, ואני בטוח שאוכל לתרום גם בנושא זה. צריך לבנות וצריך לעשות זאת נכון”.

מסר לסיום?

“אנחנו דור העתיד של העיר. נשמח שרשימת צעירים תהיה חלק מהנהגת העיר, הדבר יעשה טוב לכל אוכלוסיות העיר! הגיע הזמן שלנו לתרום ולהחזיר ביחד את כפר סבא להיות הראשונה בשרון!”.