עמותת עם אחד למען הזולת: מהן חטיבות הסיוע שלה?

במדינת ישראל יש לא מעט עמותות הפועלות בהתנדבות כדי לספק סיוע מיידי ולטווח ארוך לאנשים מכל האוכלוסיות בארץ ולצמצם את הפערים הסוציו-אקונומיים. במאמר שלפניכם תקבלו הזדמנות להכיר את עמותת עם אחד, להכיר את פועלם למען החברה וגם להצטרף בעצמכם לעשייה.

תמונה: freepik

על אודות העמותה

את עמותת עם אחד ייסדו בשנת 2010 קבוצות מתנדבים במטרה להיות כתף תומכת לכל מי שזקוק לסיוע, ולעזור לכל אדם או אישה, צעירים או מבוגרים, מכל מגזר ומכל עיר בארץ. העמותה פועלת תוך שמירה על הפרטיות של כל אדם, והיא פועלת בשקיפות כדי שכל מי שמתעניין בפועלה יוכל לקרוא את הפרטים המלאים והנכונים בנושא.

פועלה של העמותה

עמותת עם אחד פועלת למען אנשים מכל האוכלוסייה:

  • חלוקת סלי מזון ותלושי מזון למשפחות במצוקה – העמותה מחלקת באופן קבוע סלי מזון ותלושי מזון לנזקקים, בין אם בחגים או בשבתות, או לכל מי שצריך באופן מיידי. כמו כן, העמותה גם מספקת ביגוד למי שידו אינה משגת.
  • מתן אוכל לתינוקות ולילדים רעבים – מזון לתינוקות הוא מצרך יקר מאוד במדינה שלנו, ולפעמים קורים מצבים מצערים שבהם יש משפחות שלא מסוגלות להאכיל את ילדיהן. לשם כך יש לעמותת עם אחד מחלקה מיוחדת המטפלת בכל דיווח על ילד רעב במיידי, והמתנדבים נשלחים לבית המשפחה הנזקקת עם כל מה שהמשפחה והתינוק צריכים: טיטולים, חלב או תחליפי חלב, מזון רך לתינוקות וציוד נוסף.
  • סיוע לילדים חולים ולמשפחותיהם – יש ילדים הסובלים ממחלות קשות המשפיעות באופן ניכר על חייהם, והם נאלצים לבקר בבית החולים לעיתים קרובות ואף להיות מאושפזים שם. עמותת עם אחד מספקת סיוע נפשי לילדים החולים באמצעות ביקורים משמחים באשפוז, מספקת תמיכה להורים בכל נושא שצריך וגם שולחת את כל המשפחה לימי כיף שנועדו לשבור את השגרה הקשה ולהעלות חיוך על הפנים של כולם.
  • ליווי משפחות שכולות – גם משפחות שכולות זוכות לתמיכה, בעיקר נפשית, ממתנדבי העמותה.
  • אימוץ חיילים בודדים – העמותה מקשרת בין חיילים בודדים, שניתקו קשר עם משפחותיהם מסיבה כזו או אחרת, שהם יתומים או שמשפחותיהם חיות בחו"ל, למשפחות בארץ המעוניינות לארח אותם בחגים ובשבתות ולספק להם תמיכה חברתית וחיבוק אוהב בתקופות הקשות, כדי שלא ירגישו לבד.
  • תמיכה בזוגות צעירים – תנאי המחיה בארץ מאתגרים זוגות צעירים המעוניינים להקים בית בישראל, ולכן העמותה מסייעת להם בעיקר באמצעות ייעוץ כלכלי שיעזור להם לפתוח את המסע בצעדים הנכונים לקראת עתיד מאושר כמשפחה בישראל.
  • תמיכה בקשישים – אוכלוסיית הגיל שלישי גם היא זוכה לתמיכה מהעמותה באמצעות אירועים ופעילות שהיא מקיימת בשבילם, חיבור הקשישים למשפחות שיאמצו אותם וטיפול בכל עניין שעולה והם זקוקים בו לעזרה.

הצטרפו לעשייה על ידי תרומות או התנדבות

גם אתם יכולים להצטרף לעשייה של עמותת עם אחד: אתם יכולים לתרום להם כספים במגוון דרכים כמו העברה בנקאית, דרך הדואר, בהוראת קבע ועוד, ולבחור את המטרה שלשמה אתם תורמים. כמו כן, אתם יכולים להצטרף לנתינה לזולת באופן ממשי ולהתנדב עם הצוות של עמותת עם אחד בכל מיני מקומות בארץ, לשמח ילדים חולים, לחלק סלי מזון לנזקקים או להעביר פעילויות חברתיות לקשישים.

סיכום

עמותת עם אחד היא אחת העמותות בארץ הפועלת לחיזוק כל האוכלוסיות ולספק סיוע לנזקקים. העמותה מחלקת באופן קבוע סלי מזון וביגוד, דואגת שכל דיווח על משפחה רעבה מטופל ושאין תינוק שהולך לישון רעב, שחיילים בודדים מאומצים לתוך משפחות אוהבות ועוד. גם לכם יש הזדמנות להצטרף לעשייה באמצעות תרומה או התנדבות.