לתת תקווה: הכירו את העמותה שדואגת לרווחתם של ילדים חולים ובני משפחותיהם

על אף ההתפתחות המדהימה בתחום הרפואה, יש עדיין אנשים רבים הסובלים באופן יום יום ממחלות ומצבים קשים ולא נעימים. המחלות האלו משפיעות בעיקר על החולים, אבל גם על המשפחות שלהם אפשר לראות את המחיר שהם משלמים מדי יום. במאמר שלפניכם תזכו להכיר את אחת העמותות בארץ – עמותת לתת תקווה – המקדישה את זמנה לדאגה לילדים חולים ולמשפחותיהם

תמונה: freepik

על אודות עמותת לתת תקווה

עמותת לתת תקווה הוקמה בשנת 2002 כגוף התנדבותי כדי לסייע לילדים החולים במחלות קשות ולבני משפחותיהם בהתמודדות היום יומית עם המצב. העמותה פועלת מאז בפריסה ארצית כדי להגיע לכל ילד חולה ולכל משפחה בארץ המתמודדת עם מציאות לא פשוטה, והיא משמחת את הילדים החולים ותומכת במשפחה בכל תחום נחוץ. העמותה פועלת בעיקר על בסיס מתנדבים ותרומות, ובאפשרותכם להצטרף למערך המתנדבים או לתרום להמשיך פעילותה המבורכת של העמותה.

עמותת לתת תקווה עוזרת לכל אחד, בכל מצב

עמותת לתת תקווה עוזרת לילדים החולים ולמשפחותיהם בכל מובן קיים:

  • סיוע כספי ומימון טיפולים ותרופות – עמותת לתת תקווה מסייעת למשפחות הנמצאות במצב של מצוקה כלכלית בעקבות החולי. העמותה מעניקה למשפחות סיוע כספי מיידי במידת הצורך, או עזרה במימון הטיפולים של הילד החולה ותשלום על תרופות יקרות הנמצאות מחוץ לסל הבריאות. עמותת לתת תקווה גם מסייעת להורים למצוא עבודות בשעות נוחות ובתנאים המתאימים למצב כדי שהם יוכלו לפרנס את המשפחה ובמקביל גם לבלות עם ילדיהם האהובים.
  • סיוע לימודי לכל הילדים במשפחה – השגרה של הילדים החולים אינה נורמטיבית בשל הביקורים או האשפוזים בבית החולים, ולכן עמותת לתת תקווה מספקת לכל הילדים ציוד שאיתו הם יוכלו ללמוד מכל מקום כמו מחשבים ניידים. העמותה מספקת את הציוד לכל הילדים במשפחה כדי שלכולם תהיה הזדמנות שווה להשלים פערים, ובכל בית חולים אפשר למצוא בתי ספר קטנים שיש בהם ציוד משוכלל שמטרתו לעזור לכל הילדים, חולים או בריאים, לשמור על שגרת לימודים תקינה ככל האפשר.
  • אווירה טובה ומשמחת בבית החולים – המתנדבים של עמותת לתת תקווה יודעים שהביקורים והטיפולים בבית החולים יכולים להיות חוויה קשה לילדים, ולכן הם דואגים להיות שם בשבילם ולעודד אותם בכל דרך אפשרית: עריכת מסיבות במחלקות הילדים, חלוקת מתנות ומשחקים. שמירה על המורל של הילדים יכולה לעזור להם להישאר אופטימיים במהלך הטיפולים.
  • עזרה נפשית לכל מי שצריך –עמותת לתת תקווה מספקת למשפחות ולילדים תמיכה נפשית מקצועית כמו עובדים סוציאליים ופסיכולוגים, הן כדי לשפר את הבריאות הנפשית של כולם והן כדי לטפל בעניינים בירוקרטיים במידת הצורך.
  • מגשימים לילדים משאלות – לכל ילד יש משאלה, ועמותת לתת תקווה דואגת להגשים לכל אחד מהם את משאלתו הגדולה ביותר – פגישה עם מפורסם, קבלת מתנה מיוחדת, טיול בארץ ועוד.
  • מחנות נופש והבראה – העמותה מקיימת כמה פעמים בשנה מחנות הבראה ונופש ומזמינה אליהם את כל הילדים החולים ומשפחותיהם. בנופש הזה כולם נהנים מפעילויות כיפיות המשכיחות מהם את  הדאגות היום יומיות. העמותה גם עובדת בשיתוף פעולה עם מגוון מלונות בארץ, ומאפשרת למשפחות שיש בהן ילדים חולים להתארח בחופשה מפנקת באחד המלונות.

סיכום

עמותת לתת תקווה פועלת כבר יותר מ-20 שנה כדי לשפר את מצבם הנפשי של ילדים חולים ומשפחותיהם, והיא גם תומכת בהם כלכלית ומקצועית במידת הצורך. גם אתם יכולים להצטרף לעשייה של עמותת לתת תקווה בעזרת התנדבות או תרומה כספית, כדי שהעמותה תוכל להמשיך לממן טיפולים לילדים חולים ולקיים מחנות הבראה ונופש להנאת כולם.