ניתוח הצמדת אוזניים לילדים

ילדים עם אפרכסות אוזניים גדולות ובולטות עלולים להיחשף לתופעות של לעג מצד ילדים אחרים מה שיכול לפגוע בביטחון העצמי שלהם. למרבה המזל, ילדים אלה יכולים היום לעבור ניתוח פלסטי שייעצב מחדש את מראה האוזניים שלהם. 

מנתח פלסטי מומחה בתחום מבצע הליך של הצמדת אוזניים על ידי משיכת האוזניים קרוב יותר לראש, לקבלת תוצאה אסתטית יותר. באופן כללי, ניתוח הצמדת אוזניים לא נעשה לילדים לפני שאלה הגיעו לגיל 4. עד גיל זה, רוב הילדים הגיעו לפחות ל-80% מגודל האוזניים הבוגרות שלהם, וכבר יש אינדיקציה טובה למדי איך ייראו האוזניים שלהם בבגרותם. 

מנתח בתחום האוטופלסטיקה, הוא מומחה בהליכים כירורגיים לשיפור הצורה, המיקום או הפרופורציה של אפרכסות האוזניים כדי ליצור מראה מאוזן ופרופורציונאלי יותר. מנתח בעל ניסיון בביצוע סוגים שונים של ניתוחי אוזניים בילדים, הוא איש המקצוע שאמור לטפל בילד שלכם.

מהי הצמדת אוזניים?

ניתוח אוזניים, או אוטופלסטיקה, הוא סוג של ניתוח פלסטי קוסמטי שמקרב אוזניים בולטות לראש, או מקטין את גודלן של אוזניים גדולות מדי. עם זאת, יש בעיות אוזניים אחרות שניתוח יכול לפתור, כמו בניית אפרכסות אוזניים חדשות עבור ילדים שנולדו בלעדיהן או שאיבדו אותן בגלל פציעה.

מה קורה בזמן ההליך האוטופלסטי?

במהלך הניתוח, המנתח מבצע חתך קטן באזור נסתר באוזן, כמו מתחת לשוליים של האוזן או הרחק מאחורי האוזן. מיקום זהיר של החתך ממזער את האפשרות ליצירת צלקות גלויות לעין. לאחר ביצוע החתך יכול המנתח למקם בעדינות מחדש את האוזן ואז לסגור את החתך בתפרים.

האם הילד שלי מועמד מתאים לניתוח אוזניים אסתטי?

כאמור, בדרך כלל ילדים יכולים לעבור ניתוח לאחר שהגיעו לגיל 4. בשלב זה הסחוס מוצק מספיק כדי לתמוך במיקום של התפרים. ביצוע ניתוח אוזניים בגיל צעיר מומלץ, כי הסחוס גמיש יותר ובכך מקל על השגת התוצאות הרצויות. 

ניתוח אוזניים אינו מומלץ לילדים הנוטים לעסוק בהיאבקות או להשתתף בספורט אלים אחר.

הניתוח יכול לתקן מספר בעיות, כגון:

  • אוזניים בולטות
  • אוזניים גדולות מדי
  • אוזניים אסימטריות
  • עיוותים עקב מום מולד או פציעה

בעוד שהניתוח נעשה לרוב בילדים בין הגילאים 5 עד 6, הורים רבים מעדיפים להמתין עד שהילד שלהם יגדל ויוכל להביע את דעתו לגבי ניתוח אוטופלסטי, וזה מתרחש בדרך כלל בסביבות גיל 7.

במקרים נדירים מסוימים, ניתן לבצע ניתוח אוטופלסטי בילדים בני שנתיים. עם זאת, הסחוס הרך מדי עלול להיקרע ולגרום לבעיות משמעותיות יותר.

אוטופלסטיקה – יתרונות 

ביצוע הליך להצמדת אוזניים של ילדים מספק בדרך כלל יתרונות פסיכולוגיים משמעותיים. כולנו נתקלנו בילדים עם אוזניים גדולות שמודעים למראה שלהם והופכים קורבנות להתגרויות בבית הספר על ידי ילדים אחרים. 

יש הורים שמבחינים שהילד שלהם התחיל לכסות את האוזניים שלו בשיער, בתקווה למנוע מאחרים לראות אותן. אם הילד סובל בגלל צורת אוזניים לא תקינה, ניתוח אוטופלסטי הוא דרך בטוחה ויעילה לשיפור המראה והביטחון העצמי שלו.

על הליך ההחלמה של הילד

רוב המטופלים מסוגלים לחזור לחיי השיגרה שלהם תוך 3-2 שבועות. מומלץ להמתין לפחות 3 שבועות לפני שהילד יתחיל לעסוק בפעילות ספורטיבית. 

הסיבוכים בניתוחים אלה הם נדירים ביותר, אבל יש כמה סיבוכים אפשריים הקשורים בניתוח להצמדת אוזניים, כולל:

  • קרישי דם על האוזניים
  • זיהום בסחוס שעלול לגרום להיווצרות של רקמה צלקתית.
  • הישנות של האוזניים הבולטות.

בכול מקרה, אם אתם מבחינים שאחת האוזניים נפוחה, כואבת או חבולה יותר מהשנייה, צרו קשר עם המנתח כי זה עשוי להיות סימן להמטומה (שטף דם פנימי).