ממה שיינפיין:"סיעת כפר סבא נטו אינה תומכת באף מועמד או מועמדת לראשות העיר. אנו מכבדים את כולם"

מאת: אירית מרק

בשבוע שעבר חשף ממה שיינפיין, חבר מועצת העיר, את חבריו לרשימה ועקרונות המצע במסיבת עיתונאים. 

השבוע נפגשנו עם שיינפיין ללמוד על הרשימה, המטה והתכניות לעתיד.

 

 

  • איזה תגובות קיבלת מהציבור לאחר שחשפנו שתוביל רשימה למועצה

 

"קבלתי תגובות נהדרות, מחבקות ועוצמתיות, סחף אדיר שמצביע על הנחיצות של סיעת כפר סבא נטו בראשותי. זה באמת משהו שאני אפילו מתקשה להסביר, ידעתי שנקבל אהדה ציבורית אבל לא שערתי שתהיה כה גדולה ועל כך אני מודה לתושבי העיר".

  • מה חסר בעיר מבחינת הגמלאים שהיית רוצה להוביל

 

"הקמת מתחם לגמלאים, שישמש את מנהלת הגמלאים, עם 3 עובדות קבע (מנהלת המנהלת + 2 עובדות) וירכז בתוכו את כל הפעילויות של כלל הגמלאים בכפר סבא, מענה סוציאלי, אגף תרבות ופנאי, תמיכה נפשית ורגשית וסוציאלית (קו ייחודי למענה מיידי עבור תמיכה נפשית ו/או אחרת שייאויש באופן קבע על ידי אחת העובדות, 24/7 (מעבר לשעות הפעילות בחגים ובימים טובים, הקו, שלו יינתן מספר ייעודי, ינותב למוקד העירוני). במתחם יהיה אולם מרכזי גדול וחדרים לפעילויות שונות של הגמלאים בהתאם לצרכים.

ממה שיינפיין

בנוסף, הגדלה משמעותית של התקציב הייעודי למגזר הגמלאים הכולל את מגוון הפעילויות והצרכים הייחודים של מגזר הגמלאים בכפר סבא (תמיכה סוציאלית, תרבות, פנאי, שורדי שואה, רווחה וכיו"ב).

כרטיס אזרח ותיק לתושבי כפר סבא, בו יירשמו כל בעלי העסקים שהמעוניינים להעניק הנחות לגמלאים בהצגת התעודה.

מרפאה ייחודית לגמלאים – מעין מלר"ד לגמלאים שימוקם בגריאטריה בגלר, וינתב אליו ישירות את הגמלאים, לצורך מתן מענה ראשוני (מו"מ עם בית חולים מאיר, בדוגמה למרפאות חוץ) יעילות המרפאה תהיה בכך שגמלאים ראשית יוכלו לקבל למענה ראשוני ומיידי, שיחסוך חשיפה לזיהומים מיותרים, מומחי הגריאטריה יעניקו שירות מהיר לאזרח הוותיק ועוד.

הקמת שני מעונות דיור מוגן עירוני לגמלאים עריריים ולאוכלוסיות מוחלשות(חכ"ל).

איך אתה חש את חברי הרשימה הם נרתמים? מוכנים לעבוד קשה בהתנדבות? 

 

"כולם נרתמים וחדורי אמביציה, מרגישים שמשהו חדש וטוב הולך להתרחש בעיר, מעולם לא הייתה סיעה שמייצגת כ 1/3 מתושבי העיר ובשילוב בינדורי וזאת רק ההתחלה, הפעילות ניכרת בשטח".

  • יש לך מטה בחירות, אם כן היכן

 

"כמובן שיש לנו מטה מרכזי הממוקם ברחוב ויצמן 129 בסמוך לשוק המרכזי".

  • קיבלת הצעות להצטרף לרשימה

 

"זה לא סוד שקבלתי הצעות מכל המועמדים לראשות העיר, כולם מבינים את החשיבות של מגזר הגמלאים/יות והאזרחים/יות הוותיקים/ות בעיר. זה מרגש ומחמם את הלב".

  • הבחירות עוד כחודשיים וחצי, יש לך מועמד לראשות העיר שתתמוך

 

"אבהיר וחד משמעית, כי רצות שמועות לא מבוססות ושאינן נכונות בעליל סיעת כפר סבא נטו- אינה תומכת באף מועמד או מועמדת לראשות העיר. אנו מכבדים את כולם, ומי שתיבחר או ייבחר, ויסכים לדרכה ולעקרונות המנחים את סיעת כפר סבא נטו, נחבור אליה או אליו ונהפוך לגורם המשפיע בעיר למען הדורות הבאים".

  • איזה הישגים משמעותיים יש לך בקדנציה הזאת

 

יזמתי והקמתי פרוייקט ייחודי בקנה מידה עולמי, מוזיאון שואה וירטואלי לשורדי שואה ולמשפחותיהם, למען הדורות הבאים. הכולל תיעוד וליווי אישי של השורדים על ידי צוותים מקצועיים

בימים אלה מוקמת קהילת דור שני לשורדי שואה. קתדרה כ"ס שהקמתי הפכה בקדנציה הזאת להיות הקתדרה הגדולה והאיכותית ביותר בישראל מונה מאות ואלפי אנשים. הקמתי את מינהלת האזרחים הוותיקים הנותנת מענה ל-  1/3 ויותר מתושבי העיר, מעולם, האזרחים הוותיקים לא זכו לצומת לב ולפעילות כל כך ענפה ומחבקת בנושאי בתרבות, העשרה, לימודים סטודנטיאליים בשילוב בין דורי, טיולים, נופשונים, לימודים דיגיטליים, תמיכה ועזרה אישית ועוד….הגדלנו את אחוז המתנדבים בסיירת התיקונים, הנותנת מענה ללא תמורה, למעלה מ- 300 קריאות בשנה. היריעה קצרה מלהכיל עוד מיזמים שלי

 

  • לסיום מסר שהיית רוצה להעביר לציבור המתלבט עדיין

 

"כפר סבא היא הבית שלי, שלנו. אנחנו 5 דורות בעיר הפועלים ללא לאות ובהתנדבות מלאה למען תושבי העיר, והקבלות נכרות בכל רחבי העיר. אני באופן אישי וכל חברי לסיעה, כל אחד ואחת, עוסקים בפעילות התנדבותית וקהילתית. אנחנו אנשי עשייה וביצוע ולא אנשי דיבורים והצהרות. מגזר הגמלאים והאזרחים הותיקים בכפר סבא מונה כשליש מתושבי העיר, שלא לדבר על בני משפחותיהם. אנו פועלים רבות למבוגרים, לצעירים ובני משפחותיהם. לצערי זה עדין לא מספיק ובלשון המעטה. הגיע הזמן שתהיה נציגות ראויה כמו סיעת כפר סבא נטו בראשותי, שתדאג לתושבי העיר בדיוק כפי שמגיע לה, ואנו יודעים לעשות זאת טוב. הוכחנו בעבר, מוכיחים בהווה ונוכיח בעתיד. הקוד המוביל אותי ערכיות, יושרה, אמינות, מנהיגות, אחריות".

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. רבקה ליבנדך

    כל הכבוד לממה שיינפיין על העשייה למען האזרחים הוותיקים, אנחנו מאד מרוצים ומודים לו על כך, המשך והצלח!

התגובות נעולות.