הזוכים הגדולים בגמר הארצי בכדורעף תיכונים: נבחרת התלמידות מתיכון גלילי כפר סבא

גמר התיכונים בכדורעף התקיים היום (שני) בהיכל הספורט מועצה אזורית מנשה בהובלת הפיקוח הארצי על החינוך הגופני במשרד החינוך והתאחדות הספורט לבתי הספר בישראל. האירוע כלל שני משחקי גמר לארבע נבחרות כדורעף התיכונים הטובות בארץ לאחר שהעפילו מחצאי הגמר. הגמר התקיים בצל איום הסגירה שריחף מעל התאחדות הספורט לבתי הספר והוסר בשבוע שעבר בהחלטה במסגרתה  התאחדות הספורט תוחזר למקומה הטבעי במשרד החינוך.

 

את המשחק הראשון פתחו נבחרות התלמידות, כאשר נבחרת תיכון עירוני ד' מתל אביב התחרתה מול נבחרת תיכון גלילי כפר סבא. נבחרת תיכון גליל כפר סבא ניצחו את נבחרת תל אביב בתוצאה מרשימה של 3:2. את פרס השחקנית המצטיינת המוענק בחסות סמסונג קיבלה רוני דבי, קפטנית נבחרת תיכון גלילי מכפר סבא.

בגמר התלמידים התחרו נבחרות התלמידים של מבואות עירון מנשה מול נבחרת התלמידים של תיכון אביב רעננה. נבחרת תיכון מבואות עירון מנשה ניצחו בתוצאה של 3:0. את פרס השחקן המצטיין המוענק בחסות סמסונג קיבל שחקן נבחרת תיכון מבואות עירון מנשה איתמר בינשטוק.

טורניר הכדורעף התקיים במהלך חודשי ינואר ופברואר,  נועד להיות מהיר ו ”ממלא מקום” בעת הזו של אליפות התיכוניים הרגילה, הביא רוח ספורטיבית נהדרת והצדיק את המטרה לשמה הוא מתקיים: חיזוק החוסן, שמירה על קבוצתיות ובעיקר לתת לנבחרות בתי הספר את החוויה של אליפות כמעט רגילה.

בטורניר השתתפו כל נבחרות ליגת העל של התיכוניים, גם תלמידים וגם תלמידות, תחילה בשלב הבית המוקדם, לאחר מכן ההצלבה, חצי הגמר והגמר. השנה, לא הוכתרה באופן רשמי אלופה בעקבות אירועי המלחמה, אך הטורניר ואירוע הגמר, יספקו כמו תמיד את החוויה הן לקהל, לצופים בשידורים בערוץ one ובטח לשחקנים ולשחקניות על הפרקט והנפת גביע נרשמת כתואר לכל דבר.

גיא דגן, המפמ”ר והממונה על החינוך הגופני במשרד החינוך: “אנו חווים שנת פעילות מאתגרת במיוחד ואני רוצה לברך את ארבעת הקבוצות שהגיעו למשחק הגמר המתקיים השנה בסימן החזרה לשגרה והגברת החוסן הלאומי. ברכות לנבחרות המנצחות שהתחרו ברמה המקצועית מהגבוהות ביותר שנראו בגמר ליגות התיכונים בכדורעף עד כה. למרות האתגרים שפוקדים את מדינתנו יש לנו שנת פעילות טובה ומוצלחת ושנת אליפות כדורעף טובה, הוגנת ומותחת ספורטיבית. תודה מיוחדת למועצה אזורית מנשה ולראש המועצה על אירוח משחקי הגמר, להתאחדות הספורט לבתי הספר על הובלת הליגה, לאיגוד הכדורעף והשופטים".

 

צילום ארז עוזיר

 

זיו ישראלי, מנכ״ל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל: שנת הלימודים האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד הן לספורטאיות ולספורטאים והן להתאחדות הספורט עליה ריחף איום סגירה. אני שמח שאיום הסגירה הוסר ותלמידות ותלמידים ימשיכו להתחרות בליגות התיכונים החשובות אשר נותנות הזדמנות לספורטאים צעירים ומקפצה למסלול של ספורט מקצועי. נבחרות גמר הכדורעף הביאו את הרמה המקצועית הגבוהה ביותר ואני מברך את הנבחרות הזוכות. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למועצה איזורית מנשה על אירוח גמר ליגת הכדורעף, לראש המועצה, ולאיגוד הכדורעף.

מתן נחמיאס, רכז הכדורעף הארצי של התאחדות הספורט: "“השנה יותר מתמיד אנחנו נרגשים לקיים את אירוע הגמר בכדורעף. ההחלטה לקיים את הטורניר על אף המצב הייתה נכונה ואפילו הכרחית. הטורניר שהחל בינואר ונמשך לאורך כל פברואר היה מוצלח, ספורטיבי ובעיקר חיזק את המטרה שלשמה יצאנו איתו לדרך: חיזוק החוסן, יציאה מהשגרה הלא קלה. אנחנו בהתאחדות הספורט לבתי הספר נקיים אירוע גמר כמיטב המסורת של אירועי הגמר, מקצועי, חגיגי ונקווה כמובן לתחרות צמודה ולמשחקי גמר מותחים ומרתקים. תודה למאמנים, למנהלי הקבוצות על שיתוף הפעולה ההדוק לאורך כל הטורניר. נקווה שנדע בקרוב מאוד ימים שקטים ובטוחים ונחזור מהר לשגרת האליפויות הרגילה. בהצלחה לקבוצות”, סיים נחמיאס.