“סיעת מרצ כפר סבא בראשותי לא תיתן את ידה להריסת גן הקטר”

מאת: אירית מרק

תושבי רחוב הגליל והסביבה מתנגדים להריסת גן הקטר הוותיק ברחוב הגליל 60. הדיירים באזור הופתעו לראות מודעה מטעם העירייה המודיעה על הפיכת המתחם למבנה של עמותת ניצן המטפלת בלקויי למידה וקשיי תפקוד.

 

עילאי הרסגור-הנדין

עילאי הרסגור-הנדין. צילום- ליאור פילשטיינר

חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין הבהיר כי סיעתו לא תיתן יד לדבר “גן הקטר לא ייהרס. איך אני יודע? כי סיעת מרצ כפר סבא בראשותי לא תיתן את ידה לכך, וללא מרצ אין רוב לקואליציה. הבעתי את דעתי הברורה בנושא בישיבת המועצה האחרונה. ישנן קרקעות עירוניות אחרות שיכולות לשמש את המבנה הראוי שהייתה כוונה להקים במקום. נדאג שכך יהיה”.

התושבים, תחת הכותרת “לא להריסת גינת הקטר, כפר סבא”, הקימו עצומה עליה חתמו כ-309 תושבים “בכוונת העירייה להרוס את גינת הקטר ולהקים במקומה מבנה ציבור שישמש את “ניצן” לשם הקמה והפעלה של דיור מוגן לבוגרים בעלי קשיים שונים.

“אין ספק שזוהי מטרה חשובה מאוד אך אנו , תושבי הרחובות – הגליל, האשל, האקליפטוס, טירת צבי, מבצע יהונתן, המחתרות ושאר הרחובות הסמוכים – מביעים בזאת את התנגדותנו לתכנית הנ”ל מהסיבות הבאות:

“גינת הקטר היא גינה אפקטיבית המשמשת את תושבי האיזור (ולא רק) לפעילויות חברתיות קהילתיות: חגיגות ימי הולדת, משחק, פעילות ספורט, מפגש קהילתי ובילוי בטבע קרוב של ילדים, מבוגרים וקשישים. זוהי גינה מטופחת, מגודרת ובטוחה לבאים.

“רחוב הגליל הוא רחוב צר וצפוף מאוד מבחינה תחבורתית. ברחוב זה מצויים שתי חנויות “שופרסל”, בית ספר “גורדון” וגני ילדים. במהלך כל היום קיים בו עומס של תנועת מכוניות ומשאיות וגם מצוקה משמעותית של חנייה ברחוב וברחובות הסמוכים”.

מעיריית כפר סבא נמסר: ״לא התקבלה החלטה על הריסת הגן. מדובר על בקשת הקצאה לעמותה למען אנשים עם מוגבלויות . אנו רואים חשיבות עליונה בשילוב ובדאגה לכל סוגי האוכלוסייה הנמצאים בעיר, לרבות דאגה מיוחדת ושילוב בקהילה של אנשים עם מוגבלויות. אי לכך, כשהונחה בקשת עמותת ניצ”ן על שולחנה של עיריית כפר סבא, טופלה הבקשה בהתאם להליכים הקבועים בחוק, במסגרת ועדת הקצאות. הבקשה של העמותה לבניית דיור מוגן עבור מטופליה פורסמה באמצעים הקבועים בחוק, והיא תואמת את ייעוד הקרקע במקום – המאפשר בניית מבני ציבור, כאשר השימוש במקום כגן פתוח הינו שימוש זמני.
יצוין כי על פי התוכנית, בחלקה כולה קיימים וכן ייבנו מבנים ציבוריים נוספים לשימוש תושבות ותושבי העיר. עוד יצוין, כי הליך הבקשה להקצאת השטח לעמותת ניצ״ן נמצא בראשיתו, בשלב פרסום הבקשה לצורך קבלת משוב מהציבור, וכל התנגדות ו/או השגה שיוגשו יישקלו בכובד ראש ויידונו כחוק בפני ועדת ההקצאות.”.