על רקע סערת גלילי עם ביטול המפגש עם פורום הורים שכולים, אומרת יעל סער מסיעת הדר לביא:”קראתי מכתב המנהלת, לא רואה סיבה לא להאמין לה”

על רקע סערת גלילי עם ביטול המפגש עם פורום הורים שכולים, אומר יו”ר מרצ בכפר סבא, עילאי הרסגור :”צר לי על כך שהיו חברי מועצה שנפלו ברשת הבריונות שהביאה לדחיית המפגש החשוב הזה”

עילאי הרסגור-הנדין. צילום- ליאור פילשטיינר

 

 

על רקע ביטול המפגש עם פורום הורים שכולים בתיכון גלילי, אומר חבר המועצה, עילאי הרסגור הנדין, יו”ר מרצ בכפר סבא “כבר כשנודע לי על האיומים כלפי מנהלת בית הספר והשקרים שפורסמו ברשת, שוחחתי עם ראש העיר ומנהלת בית הספר שהביעו את רצונם לקיים את המפגש במועד אחר לאחר פעולות הסברה בבית הספר. צר לי על כך שהיו חברי מועצה שנפלו ברשת הבריונות שהביאה לדחיית המפגש החשוב הזה. כמובן שהדיבורים על תמיכה בטרור הם קשקוש מוחלט פרי מוחם הקודח של מסיתי הימין הקיצוני, שללא בושה הסיתו ביום השנה לרצח רבין. מדובר בפורום שבא לקדם את השלום והפיוס בין העמים. אם יש כאלה שחושבים לייבא את שיטות בן גביר לכפר סבא, כדאי להם להבין שבעיר שלנו מתנהגים אחרת”.

 

 

  • המפגש יתקיים לדעתך?

“אם הוא לא יתקיים יהיו לכך השלכות כבדות. שלא ינסו אותנו”.

מנכ”ל בצלם שי גליק “אני מברך על ההחלטה לבטל האירוע ובטוח שהוא לא יתקיים בסוף. תושבי כפר סבא מעוניינים בשלום ודו קיום אמיתי ולא להזמין פורום שחברים בו משפחות שבני משפחתם ביצעו פיגועים, ושמשווים חיילי צה”ל למחבלים. נוער כפר סבא הינו נוער איכותי שמתגייס ליחידות הכי מובחרות בצה”ל ויודע את האמת. צה”ל הוא הצבא המוסרי הטוב בעולם”.

יעל סער, מסיעתה של חברת המועצה הדר לביא הגיבה לחברי המועצה “קראתי את מכתב המנהלת, היא מציינת בפירוש שאין השתתפות של משפחות מחבלים, לא רואה סיבה לא להאמין לה”
עוד מציינת סער “יש הרבה מאוד בלתי מעורבים שנהרגים בגלל שארגוני הטרור פועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית, ולא משנה כמה צה”ל ישתדל לא לערב בלתי מעורבים (והוא באמת משתדל, יש לנו את הצבא המוסרי בעולם) גם בלתי מעורבים נהרגים.
“התכנית מאושרת משרד החינוך ומתקיימת כבר 10 שנים בבית הספר, לאורך כהונתם של שרי חינוך שונים מכל הצדדים.
“נערים בכיתה י”ב הולכים לפגוש את הקונפליקטים האלה ממש בקרוב, כשיתגייסו לצה”ל, ישמרו במחסומים, יעשו פעולות מבצעיות בשטחים (בחלקן תוך אוכלוסיות אזרחיות). “בעיניי זו הזדמנות להכיר אוכלוסייה אחרת, ללמוד מי נמצא בצד השני דרך תיווך של מחנכים, ואז ללכת הביתה ולשוחח עם ההורים על מה שהיה ולצאת קצת יותר מוכנים. “בעיניי אין סיבה להכריח את ההשתתפות ואכן זו הייתה השתתפות בחירה. “יש לי שאלה לכל המתפלמסים פה בדיון ( חברי מועצת העיר במייל ), “האם מישהו דיבר עם מי שנכח במפגשים בעשר השנים האחרונות?
לשמוע מה היו המסרים שהועברו במפגש? האם השיח היה פוליטי או אנושי? “האם נאמרו שם אמירות בגנות צה”ל או מדינת ישראל? או שדיברו על זה שכאב של אמא זהה משני הצדדים?
“כי אם היו אמירות פוליטיות, או כנגד צה”ל או המדינה אכן לטעמי אין לזה מקום בבית הספר. אם לא, והשיח הוא שיח של קירוב לבבות, אין סיבה שלא יתקיים, בטח אם הוא אושר על ידי משרד החינוך. מציעה לפני שנעשים צעדים ציבוריים ללמוד את ההיסטוריה של הפעילות ואז להחליט כיצד לפעול. “בינתיים מכל הפולמוס הציבורי ראיתי קריאות ברשת ל”שלוח את המנהלת לעזה”, “זאת מנהלת או מחבלת?” “להעיף את עלובת הנפש הזאת” “לא היה סיבה או צורך להגיע למקום הזה, אפשר היה לנהל את זה פנימית בלי שאנשי חינוך יספגו את האש. “באמת מצער אותי כל השיח הזה”.
בתמונה: יעל סער חברת מועצת העיר מסיעתה של הדר לביא
ייתכן שזו תמונה של ‏‏אדם אחד‏ ו‏עומד‏‏

סגן ראש העיר, עו"ד איתן צנעני "ראשית, אני מציע לשמור על תרבות דיון וויכוח ואין מקום להתלהמות, אם כי אני בהחלט מבין שהתסכול שלכם נובע מתוצאות הבחירות הארציות. ההאשמות בדבר הסתה ואיומים הינם האשמות סרק ידועות שנועדו לסתום פיות ליריבים אידיאולוגים. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ואתם רשאים לערוך אירועים כאוות נפשכם, אולם לא לעשות כן בין כותלי מוסדות החינוך. אתם זועקים הדתה על מה שריח של יהדות ומסורת נודף ממנו, אבל כאשר מדובר בשונאי ישראל אתם מגלים סובלנות, כיבוד האחר ופלורליזם מדומה. חשבתי לתומי שאחרי שמרצ ז"ל נקברה קבורת חמור, מרצ יעשו חשבון נפש, כנראה שאני חולם חלומות באספמיה. לסיום, אני מציע להנמיך להבות ולפעול בשיקול דעת כי לכולנו, כל חברי מועצת העיר, יש מטרות משותפות רבות לטובת תושבי העיר ואיכות חייהם".

איתן צנעני