27 שנה לרצח יצחק רבין – עיריית כפר סבא ציינה את יום הזיכרון לראש הממשלה בטקס עירוני מרגש
27 שנה לרצח יצחק רבין – עיריית כפר סבא ציינה את יום הזיכרון לראש הממשלה בטקס עירוני מרגש שהתקיים בהיכל התרבות העירוני, בהובלת תיכון רבין בעיר
עיריית כפר סבא, באמצעות אגף החינוך, מחלקת אירועים ותיכון רבין כפר סבא – ציינה אתמול (יום ראשון 6/11) את יום הזיכרון לראש הממשלה, יצחק רבין ז”ל, שנרצח לפני 27 שנים על ידי יגאל עמיר, בתום עצרת שלום שהתקיימה בכיכר מלכי ישראל (כיכר רבין היום).
הטקס המרגש, בסימן “פסקול חייו” של רבין, כלל קטעי שירה, ריקוד וקריאה – בשילוב להקת חטיבת שז”ר ולהקת “קול”, מלווים בשירים שליוו את יצחק רבין בחייו ושמזוהים עם הרצח, ביניהם שיריו של נתן יונתן, שיר “הרעות” של חיים חפר, “לבכות לך” של אביב גפן ועוד – מלווים בקטעי ארכיון המתעדים את יום הרצח והודעת הממשלה.
עוד טרם נפתח הטקס העירוני, שהתקיים בהיכל התרבות כפר סבא, הוצבו נרות זיכרון בחזית היכל התרבות, אותם הדליקו בנות ובני הנוער הרבים שהגיעו למקום – תוך תזכורת מצמררת ל”דור הנרות” מאותם ימים בשנת 1995, שגדשו את הכיכר בתל אביב והדליקו נרות זיכרון.
“מחלוקות פוליטיות ואחרות, היו כאן מאז ומתמיד. למעשה, המחלוקות מאז המשנה והתלמוד היו נדבך חשוב של הזהות היהודית והן העוגן של החברה הדמוקרטית שלנו. ובכל זאת, רצח פוליטי של מנהיג נבחר זעזע את החברה שלנו. משהו בתוכנו נסדק”, אמר במהלך הטקס ראש העיר רפי סער. “כדי שהסדקים, שהרצח הזה יצר בכל אחת ואחד מאיתנו, יתאחו אי פעם, אנחנו חייבים ללמוד, להבין ולהפיק את הלקחים הנדרשים ובעיקר לזכור ולא לשכוח. רק אז נצליח, כמו בכל משבר שניצבנו מולו לצאת מחוזקים.
“בספר ויקרא נאמר: ‘לֹא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ, הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ, וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא’. אם נשכיל להבין שהדרך הטובה ביותר לפתור כל מחלוקת היא באמצעות סובלנות ואמפתיה, שמחלוקות פוליטיות מסתיימות בקלפי ובהכרעת הבוחר ושאלימות היא אף פעם ובשום תנאי לא הפיתרון – אזי נדע שהלקח של רצח רבין הופנם. אז נוכל להיות בטוחים ששוב לא ירצח מנהיג בישראל רק מפני שהיה מי שלא הסכים עם דעותיו”.
רצ”ב: טקס רבין, בני נוער מדליקים נרות זיכרון. צילומים: שי עזרא דניאל*