“נשים לזה סוף” – תערוכה ייחודית עם בגדי נרצחות אלימות, ביניהן ענת אלימלך ומיכל סלה, תוצג בכפר סבא במסגרת חודש העלאת המודעות לאלימות כלפי נשים

עיריית כפר סבא, בהובלת אגף קהילה וחברה ובשיתוף הרשות העירונית למניעת אלימות, סמים ואלכוהול ומועצת נשים עירונית, תציין את חודש העלאת המודעות לאליפות כלפי נשים, בקמפיין עירוני ששיאו באירוע שיתקיים ביום שני בשבוע הבא ויכלול, לראשונה בעיר וביוזמתו של ראש העיר רפי סער, תערוכה של בגדי נרצחות אלימות, והרצאה של רועי עדן, תושב העיר שגדל בצל אב מתעלל עד שאחיו שבר את קשר השתיקה ושם קץ לחיי האב.

התערוכה, אותה יזמה ואוצרת קרן יחזקאלי-גולדשטיין כוללת את בגדיהן של 17 נשים מהארת ומהעולם שנרצחו על רקע מגדרי, ביניהן מיכל סלה שנרצחה בשנת 2019 והיא בת 32, שלומית אלקובי שנרצחה בשנת 2005 והיא בת 26 בלבד, פאטמה אלהיב שנרצחה בשנת 2014 והיא רק בת 13.5, הדוגמנית והשחקנית ענת אלימלך שנרצחה בשנת 1997 והיא בת 23, אללא דאהר שנרצחה בשנת 2011 והיא בת 18.5 ועוד.

על פי נתוני שדולת הנשים, יותר מ-200 אלף נשים בישראל נפגעות מאלימות מדי שנה, כאשר רק רבע מהן מדווחות לרשויות, כאשר בממוצע נרצחות כ-20 נשים על רקע מגדרי מדי שנה. רק בשבוע שעבר נרצחה תושבת הרצליה על ידי בן זוגה, ממנו הייתי בהליכי פרידה.

עיריית כפר סבא מפעילה לאורך השנה כולה תוכניות חינוכיות שונות בנושא אלימות כלפי נשים, ששיאן מדי שנה בחודש נובמבר – החודש בו מציינים בכל הארץ את העלאת המודעות לנושא. מעבר לאירוע השיא, שיתקיים באודיטוריום ספיר בשבוע הבא, משתתפת כפר סבא בתחרות הארצית “באין העדשה – בכל רשות, בכל מקום, בכל מגזר”, כאשר בכפר סבא הוגשו 4 תמונות לתחרות, במסגרתה נדרשו המשתתפים להביע פרשנות אישית לנושא ולבטא רגשות וכאב כתוצאה מאירוע אלימות כלפי נשים.

כמו כן, בניין העירייה ובניין היכל התרבות יוארו כמדי שנה בצבע אדום, יתקיים שיתוף פעולה עם הקמפיין הארצי בנושא של הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי בשיתוף עם “פורום מיכל סלה” ומרכז השלטון המקומי, חתימה על אמנה למניעת אלימות נגד נשים בשיתוף עם המרכז לסיוע נפגעות תקיפה מינית השרון, והרצאה במרכז גלר על דינה בת יעקב – דמות תנ”כית שנפגע מינית, אך קולה לא נשמע.