הדר לביא, חברת מועצת העיר, מבקשת ממחזיק תיק החינוך, וראש אגף החינוך לקיים שיח במערכת החינוך על המצב במדינה

הדר לביא, חברת מועצת העיר וראש סיעת כפר סבא מתקדמת הוציאה בקשה למחזיק תיק החינוך, ראש העיריה וראש אגף החינוך להנחות על קיום שיח אמיתי ועמוק במערכת החינוך על המצב במדינה. השיח צריך להציג את כלל הצדדים, לחתור להבנה מתוך תקווה לחיבור תוך הכלת השונות בדעות.

"מדינת ישראל נמצאת באחד המשברים הגדולים שידעה. העם מפולג כפי שאולי מעולם לא היה. אזרחים רבים חוששים לעתיד הדמוקרטיה הישראלית עקב ההחלשה הצפויה של הרשות השופטת והפגיעה בהפרדת הרשויות.

"לנו, הרשות המקומית, יש כוח לפעול ולהשפיע במציאות הזו. היום, יותר מתמיד, מוטלת עלינו החובה הערכית לקיים דיון בנושא עתיד הדמוקרטיה הישראלית. התיקון לשבר העמוק יכול להתחיל מהרמה המקומית, וכפר סבא יכולה וצריכה להוביל.

"בכפר סבא אנו מתגאים בלכידות החברתית ובערבות ההדדית עמוקה שלנו, מתוך הבנת השוני והכלתו ולא מתוך התעלמות ממנו. שיח ודיון מעמיק נועדו לבנות גשרים ולאחות פצעים.

"חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא למידה משמעותית מבהיר כי: "על מערכת החינוך לחזק את המעורבות של התלמידים בסוגיות מוסריות וחברתיות ולעודד שיח חינוכי על נושאים שנויים במחלוקת, ובכלל זה נושאים פוליטיים ואקטואליים, באמצעות דיון פתוח, הוגן ומכבד."

"התקופה הנוכחית תעצב את פניה של ישראל בדור הבא. זהו העתיד של הנוער שלנו. על מנהיגות העיר מוטלת היום החובה לעודד את הנוער המדהים שלנו לדבר דמוקרטיה וגם לקחת חלק פעיל בעיצובה. אני קוראת לך להפעיל את סמכותך כמחזיק תיק החינוך ולהנחות על קיום שיח בנושא דמוקרטיה בכל מסגרות החינוך בעיר, בצורה מותאמת גיל".

לביא מסרה: "לנו, הרשות המקומית, יש כוח לפעול ולהשפיע במציאות של השבר העמוק בחברה הישראלית. היום, יותר מתמיד, מוטלת עלינו החובה הערכית לקיים דיון בנושא עתיד הדמוקרטיה הישראלית. התיקון לשבר העמוק יכול להתחיל מהרמה המקומית, וכפר סבא יכולה וצריכה להוביל"

הדר לביא