הצעה לסדר מטעם מרצ: עיריית כפר סבא תקיים אירוע פורום משפחות שכולות : מנגד מעלה אורן כהן נציג הליכוד הצעה לפיה לא תממן העירייה פעילות ארגונים פוליטיים במתקניה

מאת: אירית מרק

בישיבת מועצת העיר בכפר סבא, סיעת מרצ תעלה הצעה לסדר לפיה העירייה תקיים "אירוע פורום משפחות שכולות פתוח לקהל במסגרת עירונית והאירוע יפורסם בכל האמצעים העומדים לרשות העירייה כדי לעודד תושבים להגיע להידברות".

לירית שפיר
פליאה קטנר

סיעת מרצ, בראשות פליאה קטנר וחבריה מאיר מנדלוביץ, לירית שפיר שמש וקובי פדווה, טוענים כי מזה כעשור מתקיימת תוכנית בתיכון גלילי עם ארגון פורום המשפחות השכולות. "מדובר בתוכנית שנמצאת בסל התוכניות של משרד החינוך לבחירת מנהלי בתי הספר, ומאושרת על ידו. במסגרת התוכנית נפגשים התלמידים עם משפחות שכולות, יהודיות ופלסטיניות, ששכלו את בני משפחתם בעקבות הסכסוך. לצערנו בשל לחצים חיצוניים בוטל האירוע. לאחר ביטולו נעשו ניסיונות לקיימו במסגרת תיק קהילות מגוונות באופן עירוני. נדגיש כי באירוע היה אמור לדבר תושב כפר סבא שש כל את אחיו וכן פלסטיני ששכל את ילדתו הקטנה. גם אירוע זה בוטל".

עוד מציינים הארבעה כי "הדבר פגע בלא מעט משפחות שכולות תושבות העיר, הרואות בהידברות הדרך לפתרון. מפגשים אלו מבינים להיכרות בין העמים, דבר בעל השפעה ישירה על חיינו היומיומיים כאן, בטח בכפר סבא שהנה עיר על קו התפר ולה שכנה מהצד השני. שימוש באמצעים מקומיים להדברות הוא מחובות השלטון המקומי כלפי משפחות אלה, שגם כך נפגעו ונושאות אבל רב לכל חייהן".

 

 

 

מנגד, מעלה סגן ראש העיר, אורן כהן, נציג הליכוד הצעה לסדר המתנגדת להצעה זו "עיריית כפר סבא תימנע מלממן פעילות של עמותות פוליטיות ושימוש במתקני העירייה לשם כך ובמקרים חריגים שיהיה בהם צורך חריג אז תוודא שהאירוע יהיה מאוזן פוליטית – הכל בכפוף לחופש הפדגוגי השמור לבתי הספר".

שי גליק מנכ"ל בצלמו:"דרישה לדחות את ההצעה ההזויה של סיעת מרצ בכפר סבא שהעירייה תממן אירוע של "פורום משפחות שכולות ישראלי פלסטיני" ארגון שמשווה בין חיילי צה"ל למחבלים. והעיריה אף תקרא לתושבים ללכת לאירוע זה. מדובר בהצעה הזויה שברוסייה הבולשביקית הייתה מאוד מתאימה לחנך תושבים. במדינה דמוקרטית עירייה לא "מחנכת" את תושביה ללכת לאף אירוע פוליטי לא של ארגון שמאל קיצוני אחד או ארגון אחר. אני קורא לכל חברי  המועצה מימין ומשמאל לדחות הצעה הזויה ומסוכנת זו ולחילופין לקבל הצעה שהעירייה תקיים אירוע מאוזן בו יוצגו מגוון עמדות וארגונים מכל קצוות הקשת הפוליטית".

 

אורן כהן. סגן ראש העיר. צילום שלומי ראובן

 

 

כהן:"בתקופה זו אנו נמצאים בשנת בחירות לרשויות המקומיות, האמורות להתקיים בסוף השנה. בנוסף, ולאור המתח הפוליטי הקיים ברמה הארצית, עלינו להקפיד ולשמור על האיזונים הנדרשים, אפילו יותר מימים "רגילים".